Pozycjonowanie stron - na co zwrócić uwagę?

09 grudzień 2022
Autor:  Artykuł partnera
Pozycjonowanie stron - na co zwrócić uwagę?

Obecność w sieci jest efektywna, jeśli Twoja firma jest widoczna, czyli wyświetla się użytkownikom, którzy poszukują produktów lub usług dostępnych w Twojej ofercie. Aby tak się stało, powinieneś zadbać o pozycjonowanie swojej strony WWW. Jak to zrobić i na co zwrócić uwagę podczas działań SEO - o tym piszemy w tym artykule.

Na czym polega pozycjonowanie?

Jak pewnie wiesz, pozycjonowanie to te działania, które mają sprawić, że Twoja strona będzie wyświetlać się wysoko w wynikach wyszukiwania na frazy związane z Twoją działalnością.

Pozycjonowanie polega na odpowiedniej optymalizacji strony internetowej pod kątem treści i elementów technicznych. Aby plasować się na wysokich pozycjach w rankingu Google, powinieneś zadbać także o tzw. linkowanie zewnętrzne (o tym piszemy w dalszej części artykułu).

SEO to dość skomplikowany i złożony proces, który wymaga wiedzy na temat najnowszych aktualizacji Google i umiejętności informatycznych. Fakt, nie jest to najłatwiejsze zadanie, jednak daje długotrwałe efekty. Właśnie dlatego o pozycjonowanie - albo inaczej: o SEO - dbają duże korporacje, średnie przedsiębiorstwa i małe firmy.

obraz 1

Co jest najważniejsze w pozycjonowaniu?

Każdy element pozycjonowania jest ważny. Jednak można pokusić się o wskazanie kluczowych zagadnień, bez którym działania SEO nie mogą się udać.

Do nich zalicza się na pewno:

Tworzenie wartościowych treści

Nie od dziś wiadomo, że wyszukiwarka Google faworyzuje strony internetowe, które publikują wartościowe treści, czyli teksty pomocne i odpowiadające na najczęściej zadawane pytania dotyczące danego zagadnienia.

Przygotowując materiały na swoją stronę, upewnij się, że wyczerpujesz poruszany temat, wyjaśniasz skomplikowane, branżowe pojęcia i piszesz z myślą o swoich czytelnikach.

Koniecznie używaj słów kluczowych związanych z poruszaną tematyką. Wplataj je naturalnie w tytuł, nagłówki oraz w sam tekst. W ten sposób algorytmy wyszukiwarek łatwiej rozpoznają, czego dotyczy dany materiał.

Istotne są też wizualne aspekty Twojego tekstu. Powinien być on przejrzysty. W tym celu korzystaj z krótkich zdań i akapitów, używaj wypunktowań i pogrubień, dodawaj atrakcyjne i pomocne grafiki.

Dzięki temu użytkownicy chętniej będą zapoznawać się z Twoimi treściami, a strona będzie zyskiwać w organicznych (czyli bezpłatnych) wynikach wyszukiwania.

Szybkość wyświetlania się strony

Kolejna ważna kwestia to szybkość wyświetla się Twojej witryny. Internauci nie należą do najcierpliwszych osób pod słońcem, więc jeśli Twoja strona wyświetla się dłużej niż 3-5 sekund, to klienci szukają już innej firmy, z podobną ofertą.

To, jak szybko wyświetla się Twój adres, bierze pod uwagę także Google, faworyzując strony, które natychmiastowo są gotowe do działania. Internetowy gigant potwierdził to aktualizacją Core Web Vitals, czyli wskaźnikami dotyczącymi szybkości i wydajności.

Na wolne wyświetlanie się strony WWW może mieć wpływ wiele czynników. Najczęściej jest to przeciążenie związane z dużo ważącymi elementami graficznymi lub niewydolnym hostingiem.

Dostępność na wszystkich urządzeniach

Dla użytkowników i dla algorytmów ma również znaczenie to, czy Twoja strona internetowa jest responsywna, czyli czy wyświetla się dobrze na wszystkich urządzeniach: od komputera stacjonarnego, przez tablet, po smartfona.

Jak pokazują statystyki, coraz więcej osób szuka produktów i usług, korzystając z urządzeń mobilnych. Strony, które przegląda się niewygodnie przy użyciu smartfona, tracą szansę w wyścigu o klienta i wyświetlają się niżej w wynikach wyszukiwania.

Budowanie profilu linkowego

Żeby Twoja firma była widoczna w sieci, powinieneś zadbać także o linki zewnętrzne. To wszystkie odnośniki, które prowadzą z innych adresów na Twoją stronę. Pamiętaj jednak, żeby były to wartościowe witryny. Innymi słowy: stawiaj nie na ilość, tylko na jakość.

Skąd brać linki zewnętrzne? Najpopularniejsze miejsca to: katalogi firm, portale branżowe, wizytówka Google Moja Firma czy zaprzyjaźnione blogi. Dzięki linkom zewnętrznym zwiększasz wartość swojej strony i zyskujesz w "oczach" wyszukiwarki.

Audyt SEO

Każda strona internetowa powinna być regularnie analizowana pod kątem SEO. Służy do tego tzw. audyt SEO, czyli narzędzie, które wskazuje dobre i złe elementy witryny.

Analiza strony WWW to świetne narzędzie, żeby dowiedzieć się, na czym się stoi. To również przydatny proces, który pokazuje, czy nasze działania przynoszą zamierzony efekt i czy idziemy w dobrym kierunku.

Czego unikać podczas pozycjonowania strony?

Już wiesz, o co koniecznie powinieneś zadbać, aby poprawić widoczność swojej firmy w sieci. Teraz czas na błędy, których trzeba unikać. A do najpopularniejszych należą m.in.:

  • duplikacja treści, czyli kopiowanie tekstów z innych adresów,
  • używanie reklam pełnoekranowych, które utrudniają przeglądanie strony,
  • nagromadzenie nienaturalnie używanych słów kluczowych,
  • pozyskiwanie linków ze stron, które mają złą sławę,
  • tworzenie materiałów zawierających błędy językowe.

Wiele z powyższych błędów może wykazać audyt SEO, o którym pisaliśmy nieco wyżej.

Kto pozycjonuje strony WWW?

Jak pewnie zdążyłeś zauważyć, pozycjonowanie to dość skomplikowany proces, szczególnie dla osób, które nie mają doświadczenia w tym zakresie. Nic więc dziwnego, że wielu przedsiębiorców powierza działania SEO specjalistom, którzy znają bieżące aktualizacje i wiedzą, jak wprowadzać intratne zmiany.

Doradcy internetowi WeNet dzięki doświadczeniu i odpowiednim narzędziom poprawią widoczność Twojej strony: zadbają o optymalizację treści i optymalizację techniczną, zajmą się marketingiem treści i pozyskiwaniem wartościowych linków.

Wejdź na WeNet.pl, zainwestuj w przyszłość swojej firmy i zacznij być widoczny dla klientów!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść ogłoszeń ani nie zwraca materiałów niezamówionych. Zastrzegamy sobie prawo skracania i adiustacji tekstów oraz ich tytułów.

Na podstawie art. 25 ust.1 pkt 1b prawa autorskiego, wydawca wyraźnie zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów opublikowanych na portalu internetowym "NewsLubuski.pl" jest zabronione.

Jeżeli widzisz błąd na stronie, napisz do redakcji: NewsLubuski

Właścicielem portalu NewsLubuski.pl jest firma vGs

Media Społecznościowe

Top

stat4u