Nagłówki powinniśmy kodować w odpowiadających im znacznikach , gdzie x jest liczbą naturalną i oznacza znaczenie danego nagłówka w hierarchii. Dzięki temu przeglądarka, w której wyświetlany jest kod, będzie doskonale wiedzieć, że ma do czynienia z nagłówkiem, a nie zwykłym tekstem. Dotyczy to także wyszukiwarek oraz gry owocówki.
Jak wygląda dobre SEO?
Równie ważne, a może nawet ważniejsze od nagłówków, są znaczniki , które umieszcza się w strony internetowej. Wśród tych znaczników wymienimy te, które stanowią tytuł danego dokumentu HTML, jego opis oraz wyróżniają użyte w tekście słowa kluczowe. Ponadto mogą tam znaleźć się także informacje dotyczące właściciela danej witryny lub jego twórcy, czy twórców oraz inne.
Przyjazne adresy URL to adresy, które równie dobrze wpływają na pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania. Różnią się od zwykłych adresów tym, że pomiędzy poszczególnymi słowami lub frazami użytymi w adresach dodawane są myślniki. Ich poprawne zakodowanie wymaga innego niż Windows systemu operacyjnego.
Ostatnim istotnym elementem HTML-owego kodu pozycjonującego, są alternatywne opisy używane przy obrazach użytych na naszej stronie. Dzięki nim w przypadku niepoprawnego załadowania strony i niewyświetlenia zdjęć pojawią się alternatywne opisy ukryte wcześniej w kodzie. Warto także pamiętać, że używanie zbyt dużej ilości grafik o wysokich rozdzielczościach i jakości może spowodować wolniejsze ładowanie się strony. Szybkość ładowania, także ma wpływ na dobre SEO.
Jak pozycjonować stronę - dobre SEO
Najnowszy standard HTML stawia także na rozróżnienie poszczególnych elementów strukturalnych witryny, takich jak nawigacja, główna treść strony czy też reklamy, loga i stopki. Ostatnim i niezwykle ważnym elementem strategii dobre SEO, jest wartościowa, często aktualizowana treść, poprzez którą przyciąga się grono internautów do własnej witryny. Treścią mogą być zarówno teksty, jak i poprawnie opisane artykuły w sklepie internetowym.
Trzeba pamiętać, że pozycjonowanie strony nie należy do łatwych czynności. Wymaga to bardzo specjalistycznej wiedzy. Oczywiście tę wiedzę można zdobyć, jednak jeśli nie czujemy się na siłach, możemy oczywiście zlecić pozycjonowanie SEO agencji. Jeśli zdecydujesz się na pozycjonowanie we własnym zakresie, możesz liczyć na zaoszczędzenie od kilkuset do nawet kilku tysięcy złotych. Te kwoty robią wrażenie. Warto zatem znać podstawy i wiedzieć, jak zrobić dobre SEO samodzielnie. Dobre SEO trzeba zacząć od zbudowania sobie podstawowej wiedzy Swoje działania powinieneś zatem rozpocząć od postawienia strony internetowej. Najpopularniejszym narzędziem jest WordPress, który posiada moduł CMS - do zarządzania treścią. WordPress jest darmowy, ale również najłatwiejszy w obsłudze. WordPress posiada najwięcej wtyczek (cześć płatnych), w związku z czym pozwala dostosować internetowy serwis do własnych potrzeb i Twoich osobistych wymagań, co ostatecznie przełoży się na sukcesywne pozycjonowanie strony i osiąganie dobrych wyników.
Dobre SEO a treść i optymalizacja strony internetowej
Dobre SEO nie istnieje bez pozycjonowania, a dobre pozycjonowanie nie istnieje bez strony internetowej. Skup się na tym, jaki biznes prowadzisz i na jego tematyce. Użytkownik, szukając produktów lub usług wpisuje konkretne słowa kluczowe. Dlatego tak ważne jest nasycenie tekstu słowami kluczowymi. Oczywiście z tym również nie wolno przesadzać i sztucznie upychać haseł. Dobre SEO nie toleruje czegoś takiego. Nadmiar fraz kluczowych grozi przeoptymalizowaniem, a to działanie jest przeciwne do dobrego SEO, jakie chcesz osiągnąć. Zastanów się jednak, jak określa się pewne rzeczy w Twojej branży i wykorzystaj to przy tworzeniu treści. W tym celu pomocne będzie również sprawdzenie, jak robi to konkurencja. Możesz wykorzystać zdobytą wiedzę u siebie - pamiętaj, by jedynie się inspirować. Jeżeli jednak nie czujesz się na siłach aby pozycjonowanie robić samemu, lub nie masz wystarczająco dużo czasu, zleć to profesjonalnej agencji reklamowej.