Kierowca rosyjskiej ciężarówki okazał do kontroli zezwolenie EKMT wraz z certyfikatem bezpieczeństwa wydanym na inny pojazd niż ten, którym wykonywany był przewóz. Teraz przewoźnikowi grozi kara pieniężna w wysokości 12 tysięcy złotych.
Przewoźnik transportujący do Francji odpady niebezpieczne nie posiadał wymaganego wpisu do systemu BDO oraz wymaganego zezwolenia na transport odpadów. Pojazd, którym były przewożone odpady nie był właściwie oznakowany. Lubuscy inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego wszczęli postępowanie wobec przedsiębiorcy.
Ukraiński kierowca nie okazał wymaganego świadectwa kierowcy, kwalifikacji zawodowej oraz orzeczeń lekarskiego i psychologicznego. Niewłaściwy był też stan techniczny ciężarówki, którą przewoził ładunek z Czech do Szwecji. Kumulację naruszeń ujawnił patrol lubuskiej Inspekcji Transportu Drogowego.
Nieoczyszczony pojazd przystosowany do przewozu zwierząt, który zanieczyszczał drogę został zatrzymany przez lubuskich inspektorów Inspekcji Transportu Drogowego.
Mężczyzna prowadził pojazd przeładowany drewnem o ponad 2 tony. Kierowca musiał przeładować nadmiar ładunku na inny samochód.
Pomiar prędkości na kilku pasach ruchu równocześnie, wysokiej jakości zdjęcia, odporne na trudne i zmienne warunki pogodowe – to m.in. gwarantują nowe fotoradary, jeden trafi do województwa lubuskiego.
Lubuscy inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego wycofali z ruchu naczepę, w której brakowało jednego koła.
Inspektorzy lubuskiej Inspekcji Transportu Drogowego ujawnili manipulacje czasem pracy kierowców przy przewozie towarów niebezpiecznych (ADR). Kierowca nie zalogował karty w tachografie ciężarówki, gdy przebywał w jej kabinie jako pasażer będący członkiem dwuosobowej załogi. Ustalono, że kierowca skrócił wymagany odpoczynek dzienny o blisko 5 godzin.