Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów informuje, że otrzymuje skargi od konsumentów na działania dwóch sklepów internetowych: www.mojezakupy.net oraz www.enbutique.com.
Orange Polska bezprawnie przedłużała umowy o świadczenie usług stacjonarnych o wiele miesięcy bez wyraźnej zgody konsumentów - uznał prezes UOKiK i nałożył na przedsiębiorcę karę blisko 30 mln zł. Dodatkowo prezes Urzędu zobowiązał spółkę do rekompensaty publicznej.
Inspektorzy Inspekcji Handlowej sprawdzili, co jedzą uczniowie oraz studenci. Najwięcej nieprawidłowości dotyczyło oznakowania żywności oraz podawania informacji o cenach, najmniej uwag wniesiono do jakości posiłków
UOKiK wszczął postępowania przeciwko czterem operatorom telekomunikacyjnym: Orange Polska, P4, Polkomtel oraz T-Mobile Polska. Wątpliwości prezesa Urzędu wzbudziło to, że operatorzy po upływie ważności konta nie zwracają konsumentom niewykorzystanych środków finansowych.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował dziś, że UPC bezprawnie informowało konsumentów o podwyższeniu abonamentu za Internet. Spółka musi oddać konsumentom nienależnie pobrane opłaty. Ponad to za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów UPC zapłaci ponad 800 tys. zł kary.