"Chcemy, by powstało centrum gdzie będzie można przesiąść się z pociągu na autobus „suchą stopą” - mówił kilka miesięcy temu prezydent Zielonej Góry Janusz Kubicki podczas podpisywania umowy na budowę Centrum Przesiadkowego. Niestety póki co suchą stopą przejść się nie da. Mieszkańcy miasta oraz przyjezdni są zaniepokojeni.
Na tę wiadomość mieszkańcy regionu czekali od wielu lat. Ruszył przetarg na budowę mostu przez Odrę wraz z budową nowego przebiegu drogi wojewódzkiej nr 282 – etap II. Obecnie na planowanej do przebudowy trasie wojewódzkiej funkcjonuje przeprawa promowa Milsko – Przewóz. - Inwestycja jest niezwykle skomplikowana, bo na obszarze NATURA 2000. Nie mogłam zgodzić się na wszystkie żądania pseudoekologów. Dzisiaj mamy kompromis i pozytywną opinię środowiskową - mówi marszałek Elżbieta Anna Polak.
Podsumowaliśmy internetową ankietę na najważniejsze priorytety samorządu województwa w 2017 r. Lubuszanie do wyboru mieli blisko 30 propozycji, ale zdecydowanie postawili na zadania związane z modernizacją regionalnych linii kolejowych, na które zagłosowało 56 proc. ankietowanych. Na kolejnych miejscach uplasowało się Centrum Zdrowia Matki i Dziecka (37,5 proc) oraz most na rzece Odrze w Milsku (29,2 proc.).
Nowy inwestor w Nowej Soli to niemiecka firma Reuss-Seifert – jeden z trzech głównych dostawców komponentów dla przemysłu budowlanego na rynku niemieckim.
Na tę inwestycję od wielu lat czekali mieszkańcy północnej części regionu. Już jutro 21 grudnia do użytku oddany zostanie nowy most przez Wartę w Skwierzynie. To niezwykle ważna przeprawa, która znacząco poprawi przepustowość drogi wojewódzkiej nr 159.
Władze Gorzowa przygotowują miejskie tereny do sprzedaży prywatnym inwestorom. Wśród działek, które pójdą pod młotek mają być obszary przy ul. Mironickiej czy Kasprzaka. Prace zbrojeniowe powinny zakończyć się do 2023 roku