Telefon komórkowy dawno przestał być używany wyłącznie do rozmów i przesyłania wiadomości tekstowych. Zaczęło się od MMS-ów, i gier. Z biegiem czasu oczekiwania były coraz większe. Dziś miejsce starych, poczciwych komórek zajęły smartfony, a ilość dostępnych za ich pośrednictwem aplikacji przyprawia o zawrót głowy. Warto jednak być z nimi na bieżąco, bo część z nich może przydać się do osiągania naszych celów.
Marysia ze Strzelec Krajeńskich zgubiła swój telefon. Dziewczynka postanowiła napisać ogłoszenie i poprosić o pomoc. Sprawą zainteresowali się policjanci!
W Świebodzinie pojawili się oszuści. W ostatnim czasie złodzieje kilkakrotnie próbowali oszukać seniorów podczas rozmowy telefonicznej. Niestety udało im się omylić 72-latkę, która przekazała im ponad 15 tysięcy złotych.
Żagańscy policjanci poszukują sprawcy kradzieży. Mężczyzna podjechał rowerem pod ciężarówkę, a następnie ukradł z kabiny telefon. Całą sytuację zarejestrowała kamera monitoringu.
Oszuści podający się za policjantów ciągle atakują osoby starsze. Do kolejnego incydentu doszło w środę, 18 lipca. Do 78-letniej zielonogórzanki zadzwonił fałszywy policjant, który wyłudził dane do konta bankowego starszego małżeństwa. Policja po raz kolejny apeluje o ostrożność i nieprzekazywanie pieniędzy obcym osobom.
Większość Polaków wybiera płatności elektroniczne zamiast gotówki. Cenione są za innowacyjność, wygodę, oszczędność czasu i łatwość korzystania. To konkluzje badania przeprowadzonego na zlecenie firmy eService w ramach kampanii społecznej „Warto Bezgotówkowo". Polacy pokochali płacenie kartą i smartfonem, a dla niemal 70 proc. z nich to najwygodniejszy i najszybszy sposób rozliczania zakupów. Im wyższa kwota, tym chętniej uiszczają ją elektronicznie.
Miejski Zakład Komunikacji w Zielonej Górze wprowadził nową formę zakupu biletów jednorazowych i dobowych za pomocą aplikacji mobilnej moBilet.
Prawie co czwarty wypadek drogowy jest skutkiem korzystania z telefonów komórkowych w czasie jazdy. Rosnąca skala tego niebezpiecznego zjawiska to sygnał do wprowadzenia dla kierowców działań motywujących do zmiany złych drogowych nawyków. Dlatego rusza projekt „Nie [przy]dzwoń za kierownicą”.