Firma Tesco koncentruje swoje działania na formatach mniejszych sklepów, które notują lepsze wyniki. Decyzja ta oznacza przebudowę największych hipermarketów w Polsce do formatu tzw. hipermarketu kompaktowego.
Hipermarket kompaktowy funkcjonował będzie obok istniejącego formatu supermarketów. Poza przebudowami, Tesco potwierdziło, iż jest na etapie finalizacji umów sprzedaży 8 dużych hipermarketów. Pierwszy etap zmian we wszystkich pozostałych dużych hipermarketach zaplanowany jest na sierpień i wiąże się z redukcją asortymentu w największych sklepach. Nowa oferta będzie prostsza do zarządzania dla pracowników w sklepach. W hipermarketach kompaktowych oraz supermarketach gama produktów spożywczych również zostanie odpowiednio dopasowana i uproszczona.
– Nasza decyzja, by skupić się na mniejszych formatach sklepów odzwierciedla zmieniające się oczekiwania polskich klientów i trendy na rynku detalicznym. Nasze hipermarkety kompaktowe i supermarkety będą cały czas oferować bogaty wybór produktów spożywczych, wraz z popularną marką odzieżową F&F czy sezonowymi produktami przemysłowymi. – mówi Matt Simister, prezes Tesco w Europie Środkowej.
Tesco poinformowało również pracowników o zmianach organizacyjnych związanych z nowym modelem prowadzenia biznesu.
– Zmiany te są częścią naszej pracy na rzecz poprawy konkurencyjności biznesu w Polsce i kontynuacją wcześniejszych pozytywnych doświadczeń z dopasowywaniem asortymentu i zmniejszaniem powierzchni największych hipermarketów. Najbliższe tygodnie to dla nas okres pełen wyzwań, wierzę jednak, iż nasi klienci docenią tę zmianę. – komentuje Martin Behan, dyrektor zarządzający Tesco Polska.
Podjęto decyzję o sprzedaży sklepów w Gorzowie Wielkopolskim przy ulicy Słowiańskiej oraz w Żarach przy ulicy Broni Pancernej.
Źródło: www.tesco-polska.pl