W terminie od soboty 15.08.2020 godzina 6:00 do nocy z niedzieli na poniedziałek 17.08.2020, godzina 2:00 planowane są prace serwisowe systemów informatycznych InPost. Nie spowodują one utrudnień w odbiorze wcześniej zamówionych przesyłek z Paczkomatów. Także podczas zakupów w ten weekend bez przeszkód będzie można zamawiać przesyłki z odbiorem w paczkomatach i punktach odbioru. Prace serwisowe obejmą system obsługi paczkomatów InPost, jak i system logistyczny. Podyktowane są troską o niezawodność wspomnianych systemów informatycznych oraz wygodę klientów.
Przez cały czas będzie można odbierać paczki, które zostały umieszczone w Paczkomatach przed rozpoczęciem przerwy serwisowej – zarówno przy pomocy kodu odbioru, kodu QR, jak i przez aplikację mobilną.
W trakcie prac technicznych:
- nie będzie możliwości tworzenia przesyłek paczkomatowych w Paczkomatach i PaczkoPunktach;
- nie będzie możliwości umieszczenia w Paczkomacie paczek z etykietą utworzoną przed rozpoczęciem okna serwisowego;
- nie będzie możliwości tworzenia, opłacania przesyłek i generowania etykiet poprzez usługę Szybkie Nadania;
- nie będzie dostępna usługa Paczka w Weekend;
- nie będzie możliwości tworzenia przesyłek w oparciu o usługę Szybkie Zwroty;
- nie będzie możliwości generowania kodów zwrotów dla przesyłek Allegro;
- nie będą wysyłane komunikaty statusowe SMS/e-mail oraz powiadomienia push w aplikacji do Klientów, m.in. dotyczące kodów odbioru dla paczek, odebrania przesyłki itp. Wszystkie komunikaty zostaną wysłane po zakończeniu przerwy;
- nie będą aktualizowane statusy przesyłek: na stronie www, w ChatBocie, w aplikacji mobilnej InPost Mobile i WebTrucker. Po zakończeniu przerwy statusy zostaną zaktualizowane;
- nie będzie możliwości opłacania paczek za pobraniem poprzez PayByLink oraz opłacania paczek za pobraniem w Paczkomatach;
- nie będzie możliwość przekierowania przesyłek;
w trakcie okna serwisowego nowe paczki nie będą umieszczane w Paczkomatach/PaczkoPunktach; - nie będzie działać usługa Urząd 24;
- nie będzie działać usługa Lodówkomaty
- brak możliwości przekierowywania paczek kurierskich;
- nie będzie dostępna infolinia InPost;
- nie będzie dostępny formularz reklamacyjny dla Klientów na stronie inpost.pl;
- nie będzie możliwości tworzenia, opłacania przesyłek i generowania etykiet przesyłek paczkomatowych oraz przesyłek Kurier Standard przez integrację (APIv2, APIv4) oraz Managera Paczek.
Terminy odbiorów, ważności etykiet, kodów zwrotu oraz toku reklamacji zostaną wydłużone o czas trwania prac serwisowych.
Źródło: inpost.pl