Smart shopping to kupowanie za jak najniższą cenę tak, żeby zakup jak najbardziej się opłacał.
Tylko nieco ponad połowa Polaków przyznaje, że dokonując zakupów rozważają co się bardziej opłaca i na czym można oszczędzić jak najwięcej. Mieszkańcy pozostałych krajów skupiają się na sprawdzaniu cen i poszukiwaniu ofert rabatowych, zanim dokonają zakupów. Polacy chcą więc zaoszczędzić, podczas gdy mieszkańcy innych narodowości są gotowi dokonać zakupu, ale licząc na to, że zawsze można znaleźć lepszą ofertę.
Niemniej, pomimo słabych nawyków konsumenckich, Polakom idzie nieźle, jeśli chodzi o wskaźnik zadłużenia gospodarstw domowych. Mimo niedużych oszczędności, bo tylko 1% z dochodów, wskaźnik obciążenia zadłużeniem budżetu domowego to tylko 62% rocznego dochodu. Dla porównania Brytyjczycy są gotowi obciążyć budżet domowy aż 144% zadłużeniem w postaci zaciąganych kredytów, pożyczek i nieposkromionego korzystania z kart kredytowych.
Okazuje się, że na rosnącą świadomość kupujących i ich skłonność do oszczędzania duży wpływ ma używanie wyszukiwarki Google. Badania potwierdziły, że im częściej używamy Google, tym więcej udaje nam się oszczędzić. Badanie zostało przeprowadzone wśród siedmiu największych rynków konsumenckich, czyli Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Stanów Zjednoczonych, Włoch, Hiszpanii oraz, oczywiście, Polski.
Spośród wymienionej siódemki, więcej niż połowa z nich zachowuje rozwagę, podejmując zachowania konsumenckie. Mieszkańcy tych krajów chętnie korzystają z promocji, rabatów i kodów zakupowych. Ich zakupy najczęściej dotyczą branży modowej i produktów z kategorii lifestyle. Dla Polaków wiodącą marką, która została sklasyfikowana jako najpopularniejsza wśród smart shoppers, jest marka Zalando. Polacy polubili ją za możliwość kupowania w przyjaznych cenach i korzystania ze zniżek oferowanych konsumentom. Natomiast w Stanach Zjednoczonych, na pierwszym miejscu uplasował się amerykański dom handlowy Kohl’s, znany ze sprzedaży takich luksusowych marek jak Tony Hawk, Jennifer Lopez czy Mark Anthony. Kohl’s wyprzedził w rankingach markę Asos oraz popularną wśród Amerykanów sieciówkę, sportowy retailer JD.
Pod względem skłonności do oszczędzania i generowania niskich wydatków z budżetu gospodarstwa domowego, w rankingu Smart Shopper Index prowadzą Niemcy. Drugie miejsce zajmują Holendrzy, a zaraz za nimi plasują się Francuzi.
Okazuje się, że Francuzi prowadzą jeśli chodzi o smart shopping i są najlepsi w rankingu badania, jeśli chodzi o wnikliwe zachowania konsumenckie.
Będący na drugim miejscu Irlandczycy mądrze i wstrzemięźliwie rozporządzają swoim majątkiem, nawet jeśli chodzi o wydatki na artykuły pierwszej potrzeby, w tym artykuły spożywcze.
Mieszkańcy Niemiec w rankingu zajęli trzecie miejsce, mając najwyższy wskaźnik jeśli chodzi o oszczędzanie w obrębie gospodarstwa domowego, wśród krajów OECD biorących udział w badaniu.
Czwarte miejsce zajmują Stany Zjednoczone, cechujące się potencjałem do oszczędzania i generalnie świadomymi nawykami konsumenckimi.
Pierwszą piątkę zamyka Norwegia, która według badania Smart Shopper Index, doskonale równoważy koszty życia z ogólnymi wydatkami gospodarstwa domowego.
Przeprowadzone przez BravoKupony badanie dotyczyło oszczędności gospodarstw domowych, ich zadłużenia, świadomych zachowań konsumenckich, ogólnych wydatków w porównaniu z kosztami utrzymania, oraz wydatkami na artykuły spożywcze.
https://newslubuski.pl/sponsorowane/11484-polacy-daleko-poza-czolowka-w-rankingach-smart-shopper-index.html#sigProId17af5e0f64