Przedsiębiorco, zrób to sam!

Jesteś przedsiębiorcą i pilnie potrzebujesz dokumentu z danymi ze swojego konta w ZUS? Teraz możesz wygenerować go samodzielnie i przekazać do instytucji, która tego od Ciebie oczekuje.

ZUS wprowadził udogodnienia dla klientów korzystających z Platformy Usług Elektronicznych. Jednym z nich jest możliwość samodzielnego tworzenie elektronicznych dokumentów z wybranymi danymi z konta. W taki sposób można na przykład utworzyć dokument z informacją o saldzie w ZUS, o liczbie ubezpieczonych czy potwierdzenie, że jest się płatnikiem składek.

Dotychczas, jeżeli przedsiębiorcy, potrzebowali tego typu potwierdzenia z danymi z ZUS, żeby przedstawić je np. w urzędzie czy w banku, najpierw musieli złożyć wniosek. Obecnie sami mogą wygenerować potrzebny dokument, potwierdzony elektroniczną pieczęcią ZUS. Dokument można zapisać w formie pliku PDF, XML lub wysłać na dowolny adres e-mail. Taka wysyłka jest rzecz jasna odpowiednio zabezpieczona.

Przedstawiciel instytucji, w której przedsiębiorca złoży takie samodzielnie przygotowane potwierdzenie, będzie mógł je zweryfikować on-line w specjalnej wyszukiwarce.

W najbliższych miesiącach na PUE pojawią się kolejne nowości, m.in. w zakresie formularzy A1 potrzebnych przy delegowaniu pracowników do pracy zagranicą, jak i rocznych rozliczeń składkowych. Dla lekarzy, ZUS wprowadzi nowy, bardziej intuicyjny kreator e-zwolnień.

Źródło: Agata Muchowska regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa lubuskiego