Jak statystki mogą wspomóc twoją sprzedaż na Allegro

23 lipiec 2024
Autor:  Artykuł zewnętrzny
Jak statystki mogą wspomóc twoją sprzedaż na Allegro

Z każdym dniem na Allegro pojawia się więcej sprzedawców. Trudno się dziwić – to największy i najpopularniejszy portal sprzedażowy w Polsce, z którego aktywnie korzysta niemal 15 milionów osób. Szkoda nie wykorzystać aż takiego potencjału. Jeśli też tak sądzisz, być może masz już swój sklep Allegro. Ale czy regularnie monitorujesz jego efektywność? Sprawdź, jakie statystyki Allegro warto na bieżąco sprawdzać i w jakich narzędzach, aby osiągać lepsze wyniki

Co zyskasz dzięki znajomości statystyk Allegro?

Allegro oferuje sprzedawcom dostęp do zaawansowanych narzędzi analitycznych takich jak panel Allegro Ads i Allegro Analytics. Dzięki nim zweryfikujesz, jak radzą sobie Twoje kampanie reklamowe i poznasz stan swojego konta. Dowiesz się także sporo rzeczy na temat asortymentu na portalu oraz funkcjonowania konkurencji. To masa niezwykle przydatnych informacji, ale nie musisz na nich poprzestawać. Darmowa aplikacja AlleSpark stanowi świetne uzupełnienie oficjalnych narzędzi. Po rejestracji zyskasz wgląd nie tylko w skuteczność swoich kampanii Allegro Ads, ale także możliwość generowania raportów rentowności, które pomogą Ci w rozwoju biznesu i optymalizacji kosztów.

Czego dowiesz się z panelu Allegro Ads?

Allegro Ads to specjalny panel, który prezentuje dane dotyczące płatnych reklam Allegro. System wyświetla informacje w sposób graficzny (wykresy) oraz jako dane liczbowe. Zanim przejdziesz do analizy, musisz jednak wiedzieć, że nie zobaczysz ich, jeśli Twoje kampanie Allegro Ads prowadzi dedykowana agencja. Samodzielnie tworzysz i optymalizujesz reklamy? W panelu Allegro Ads sprawdzisz, jak radzą sobie oferty sponsorowane i kampanie graficzne. Ponadto możesz skorzystać z Planera kampanii, który podpowie Ci, jakich fraz kluczowych opłaca się używać, a z jakich lepiej zrezygnować.

Dlaczego warto korzystać z Allegro Analytics?

Allegro Analytics to potężne narzędzie analityczne. W dodatku cały czas się rozwija, dzięki czemu wciąż pojawiają się nowe funkcje! Na ten moment daje możliwość zapoznania się ze statystykami, które pomagają w lepszym planowaniu asortymentu, optymalizowaniu cen poszczególnych produktów i tworzeniu strategii rozwojowych.

Narzędzie prezentuje dane należące do następujących obszarów:

  • Podsumowanie – znajdziesz tu najważniejsze informacje na temat swojego konta (m.in. wygenerowaną wartość sprzedaży, liczbę transakcji i sprzedaż według dni).
  • Top – zawiera raporty o najpopularniejszych produktach i ofertach na portalu.
  • Asortyment – daje wgląd w to, jak przebiega sprzedaż (np. jak wygląda w poszczególnych kategoriach).
  • Ceny – to miejsce, z którego dowiesz się, jaki jest rozkład poziomu cen oraz poznasz historię cen poszczególnych produktów.
  • Warunki i promowanie – zakładka gromadzi informacje o metodach promocji, kampaniach, programach oraz metodach dostawy.
  • Trendy w czasie – ilustrują sprzedaż w podziale na dni i godziny.
  • Porównanie z konkurencją – daje możliwość poznania trendów sprzedaży i rankingu konkurencji.

Statystyki Twoich ofert w AlleSpark

AlleSpark to znakomite uzupełnienie wiedzy. Darmowa aplikacja od specjalistów z Pirk Spark – obecnej agencji TOP1 pod względem jakości wśród Allegro Ads Partnerów – nie tylko daje wgląd w statystyki Allegro Ads, ale także automatycznie oblicza rentowność. Co więcej, rozbija ją na poszczególne oferty, ukazując ich zsumowane koszty (również te z różnych kampanii Allegro Ads) i przychody.

Co to znaczy? Dzięki AlleSpark szybko sprawdzisz czy reklama się jest opłacalna, czy warto ją podkręcić czy nie. Szczególnie, że możesz w narzędzie wgrać własne ceny zakupu towaru, żeby mieć wyliczony zysk na czysto.

Dlaczego to takie ważne? Rentowność to jeden z najlepszych wskaźników sprzedaży. Wiedząc, który produkt jest najbardziej dochodowy, a który przynosi tylko straty, możesz lepiej zarządzać swoim asortymentem. Równie cenna jest znajomość rentowności całego konta. Taki helicopter view pozwoli Ci lepiej szacować wartość sprzedaży w rozbiciu na poszczególne miesiące. Tym samym, zyskasz większą kontrolę nad swoim biznesem!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść ogłoszeń ani nie zwraca materiałów niezamówionych. Zastrzegamy sobie prawo skracania i adiustacji tekstów oraz ich tytułów.

Na podstawie art. 25 ust.1 pkt 1b prawa autorskiego, wydawca wyraźnie zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów opublikowanych na portalu internetowym "NewsLubuski.pl" jest zabronione.

Jeżeli widzisz błąd na stronie, napisz do redakcji: NewsLubuski

Właścicielem portalu NewsLubuski.pl jest firma vGs

Media Społecznościowe

Top

stat4u