Trwający ponad 2 lata remont torów za ponad 160 mln złotych na ukończeniu?

10 luty 2023
Autor: 
Trwający ponad 2 lata remont torów za ponad 111 mln złotych na ukończeniu? Redakcja

Modernizacja linii kolejowej na odcinku Czerwieńsk - Zbąszynek trwa już ponad dwa lata. Kiedy wreszcie doczekamy się wznowienia ruchu pociągów? 

Wszystko wskazuje na to, że trwająca ponad dwa lata modernizacja linii kolejowej na odcinku Czerwieńsk - Zbąszynek w najbliższym czasie zostanie zakończona. Inwestycja realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe była niezwykle problematyczna, czasochłonna i droga. Dzięki modernizacji pociągi pojadą szybciej, a przejazd będzie krótszy o 6 minut.

Początkowo koszt realizacji projektu miał wynieść blisko 60 milionów złotych, jednak szybko okazało się, że potrzeba więcej środków. W połowie 2019 roku zwiększono dofinansowanie projektu do kwoty ponad 90 mln złotych. W marcu 2022 roku PKP PLK ponownie poprosiło o dodatkowe środki i ostatecznie wartość projektu przekroczyła 111 mln złotych!

Dofinansowanie w łącznej kwocie ponad 111 mln złotych pochodzi z Regionalnego Programu Operacyjnego, którym dysponuje Samorząd Województwa Lubuskiego.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo:

Barbara Nowacka: Marcin Pabierowski to gwarancja zmiany jakiej potrzebuje teraz Zielona Góra

Problemy podczas modernizacji linii kolejowej

Przetarg na przeprowadzenie modernizacji ponad 40-kilometrowego odcinka wygrała firma z siedzibą w Żaganiu. Początkowo prace budowlane wykonywane były rzetelnie i nic nie wskazywało na wystąpienie komplikacji. Niestety z początkiem 2022 roku prace stanęły w miejscu. Na remontowanym torowisku zaczęło dochodzić również do wielu kradzieży sieci trakcyjnej. 

- Firma, która została wybrana na mocy obowiązujących przepisów, zawiodła i – mimo zapewnionego wsparcia, bieżącego monitoringu i wielokrotnych prób mobilizacji ze strony PLK – wykazywała zbyt małe zaangażowanie przy realizacji ważnego społecznie kontraktu - podawał w październiku 2022 roku Radosław Śledziński z Zespołu Prasowego PKP PLK.

Polskie Linie Kolejowe przeprowadziły wówczas inwentaryzację prac oraz wszczęły procedurę wyboru nowego wykonawcy. Przetarg wygrała firma Alusta S. A. z Poznania. Nowy wykonawca prowadzi prace na wszystkich frontach robót, m.in. roboty torowe, prace przy obiektach inżynieryjnych, sieci trakcyjnej i systemie sterowania ruchem kolejowym.

Na stacji w Babimoście zostały już przebudowane perony oraz pojawiło się nowe oświetlenie. W Sulechowie na wyższej konstrukcji peronu układana jest nowa nawierzchnia, równocześnie prowadzone są prace związane z odnowieniem i przeniesieniem istniejącej wiaty. 

Kiedy koniec utrudnień dla pasażerów?

- Obecnie jest to przewidywane w I kw. 2023 r., natomiast zakończenie wszystkich robót objętych kontraktem (bez wpływu na ruch pociągów) – w II kwartale 2023 r. - podaje Śledziński. Dokładna data nie jest jeszcze znana, jednak rozkład jazdy zastępczej komunikacji autobusowej rozpisany jest do 11 marca. Wkrótce mają odbyć się próbne przejazdy na remontowanej trasie.

Czytaj także - Ponad 100 osób szuka zaginionego 68-latka. Trwa walka z czasem!


NL LOGO Z LINIAJesteś w centrum wydarzeń? Zrobiłeś zdjęcie lub nagrałeś film? Wyślij to do nas na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..



MB

 
Jesteś na tyle interesujący, na ile głębokie są twoje zainteresowania.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść ogłoszeń ani nie zwraca materiałów niezamówionych. Zastrzegamy sobie prawo skracania i adiustacji tekstów oraz ich tytułów.

Na podstawie art. 25 ust.1 pkt 1b prawa autorskiego, wydawca wyraźnie zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów opublikowanych na portalu internetowym "NewsLubuski.pl" jest zabronione.

Jeżeli widzisz błąd na stronie, napisz do redakcji: NewsLubuski

Właścicielem portalu NewsLubuski.pl jest firma vGs

Media Społecznościowe

Top

stat4u