Linia kolejowa numer 275 stanowiła kiedyś szlak pomiędzy Wrocławiem a Berlinem i przebiegała przez Lubsko. Niestety ostatni pociąg pasażerski na stacji w Lubusku pojawił się w 1995 roku. Torowisko przez lata ulegało degradacji, teraz wymagany jest gruntowny remont, aby pociągi mogły wrócić na tę trasę. Gmina Lubsko skorzystała z rządowego programu kolej plus, który został wsparty przez samorząd.
Wykluczenie komunikacyjne
– Wykluczenie komunikacyjne i gospodarcze bardzo nas boli. Do niektórych nawet nie przemawia to, że kiedyś ruch funkcjonował tu 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku – stwierdził burmistrz Lubska Janusz Dudojć.
Dzięki połączeniu kolejowemu mieszkańcy Lubska będą mieli więcej możliwości dotarcia do Zielonej Góry. Z pewnością z tego rozwiązania skorzystają uczniowie, studenci oraz osoby zatrudnione w jednej ze stolic województwa. Na stacji w Zielonej Górze pojawi się również możliwość przesiadki na pociągi jadące w kierunku Szczecina, Poznania czy Wrocławia!
Zgodnie z planem po modernizacji na trasie Zielona Góra - Lubsko kursować będzie co najmniej 8 par pociągów w tym 4 pary pociągów w bezpośredniej relacji do i ze stacji Zielona Góra Główna.
Remont torów do Lubska
Wkrótce rozpocznie się modernizacja linii kolejowej numer 275 na odcinku Bieniów - Lubsko. Dzięki tej inwestycji pociągi będą mogły kursować do Lubska ze stacji w Zielonej Górze. Niestety planowane zakończenie modernizacji tego odcinka przewiduje się na 2028 rok. Szacunkowa wartość inwestycji to 65,9 mln złotych. Blisko 10 milionów to wkład własny samorządu województwa lubuskiego.
Czytaj także - Lotnisko Zielona Góra - Babimost. Zakończyły się rejsy do Egiptu. Ile osób skorzystało?