PKP PLK chwali się, że kolej jest dobrze przygotowana do zimy. Przekazuje, że służby techniczne czuwają już nad utrzymaniem odpowiedniego stanu torów oraz sprawnym prowadzeniem ruchu pociągów przez całą dobę. Prowadzą przy tym monitoring sytuacji pogodowej oraz przejezdności linii
- Dla usuwania lub łagodzenia skutków niekorzystnych warunków pogodowych na krajowej sieci kolejowej rozlokowano 281 specjalistycznych pojazdów do odśnieżania torów i rozjazdów kolejowych: 15 zespołów odśnieżnych (kombajnów), 48 pługów i 218 odśnieżarek. Do pracy w warunkach zimowych przygotowane są 182 zespoły przeznaczone do szybkiego usuwania awarii i usterek - wymienia Karol Jakubowski, rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe.
Ekipy techniczne dysponują sporą ilością maszyn, w tym m.in. wózkami motorowymi i pociągami roboczymi do wywozu śniegu. W akcjach zimowych uczestniczyć może 66 pociągów sieciowych PGE Energetyka Kolejowa, które posłużą do napraw sieci trakcyjnej oraz przewodów jezdnych.
Zima na kolei. PKP: "Jesteśmy przygotowani"
PKP PLK zapewnia, że jeszcze przed okresem zimowym dokonano kontroli stanu technicznego infrastruktury kolejowej i wykonano niezbędne naprawy. Dodatkowo ponad 20,5 tysiąca rozjazdów wyposażono w urządzenia elektrycznego ogrzewania, służące do wytapiania śniegu lub lodu.
- Do utrzymania przejezdności linii kolejowych przewidziano udział prawie 11 tysięcy pracowników PKP PLK oraz 2 tysięcy pracowników firm zewnętrznych. Utrzymaniem obiektów kolejowych w zimie m.in. kładek i peronów zajmują się pracownicy firm sprzątających. Do ich obowiązków należy odśnieżanie i usuwanie lodu. Częstotliwość działań dostosowywana jest do warunków pogodowych - informuje Jakubowski.
PKP Polskie Linie Kolejowe przypominają, że w przypadku zauważenia zaśnieżonego lub oblodzonego peronu możemy szybko zgłosić taką nieprawidłowość przez aplikację lub stronę Sprawny Peron. Możemy też zadzwonić na numery podane na stronie PKP PLK.
Przeczytaj też: Minibusy już w MZK Zielona Góra. Ile kosztowały? Jak będą jeździć? (ZDJĘCIA)