Obsługujący stanowiska doradcy emerytalni wyjaśnią zainteresowanym zmiany przepisów obniżających wiek emerytalny, wytłumaczą, od czego zależy wysokość emerytury i ile wyniesie ich świadczenie. W urzędach pocztowych będzie można także wysyłać wniosek o przyznanie emerytury.
Powstanie takich stanowisk to efekt – podpisanego 31 sierpnia - porozumienia o współpracy między Pocztą Polską a ZUS, związanego z wejściem w życie obniżonego wieku emerytalnego. Zakłada ono także, że w urzędach pocztowych będą dostępne materiały informacyjne ZUS dotyczące usług doradcy ds. emerytalnych oraz informatory skierowane do przyszłych świadczeniobiorców. Planowane jest również wyświetlanie spotów informacyjnych.
Wspomniane wyżej przepisy przywracają wiek emerytalny do 60 lat dla kobiet i 65 lat dla mężczyzn. Wnioski o emeryturę z tytułu obniżenia wieku emerytalnego można składać od 1 września, czyli na 30 dni przed osiągnięciem uprawnień. Prawo do emerytury w związku z tymi zmianami ma ponad 330 tys. osób.
www.kurier.pap.pl