Dokładnie 4 kwietnia 2018 roku ruszyły prace związane z przebudową wiaduktu kolejowego na ulicy Stefana Batorego w Zielonej Górze. Przebudowa planowo miała zakończyć się 30 września 2018 roku, jednak termin ten nie został dotrzymany z powodu wielu utrudnień, jakie napotkali na swojej drodze budowlańcy. Pojawiały się kolejne nowe terminy…
Wykonawcą inwestycji jest firma STRABAG – europejska spółka budowlana mająca siedzibę w Wiedniu, w Austrii. Koszt inwestycji opiewa na ponad 22 miliony złotych. Jest to wspólna inwestycja Miasta Zielona Góra oraz PKP PLK, jednak większą część kosztów pokryją Polskie Koleje Państwowe. Przebudowa wiaduktu kolejowego w ciągu ulicy Batorego to duże problemy dla mieszkańców miasta. Zamknięcie wiaduktu uprzykrza życie m.in. kierowcom, cały ruch odbywa się obecnie ulicą Zjednoczenia oraz Sulechowską, co w godzinach szczytu niesie za sobą olbrzymie utrudnienia.
Kiedy koniec budowy? Zapytaliśmy o to Urząd Miasta Zielona Góra. – Ze względu na zmianę harmonogramu robót wykonawcy przebudowy wiaduktu działającego na zlecenie PKP, jesteśmy zmuszeni do aneksowania terminu dla Wykonawcy przebudowy ul. Batorego. – podaje Monika Zapotoczna – Dyrektor Departamentu Komunikacji Społecznej.
Planowany termin zakończenia budowy oraz otwarcia wiaduktu dla kierowców, oraz pieszych to koniec listopada 2019 roku. Jak wygląda postęp prac? Zobaczcie sami!