- Robimy szkielet tego, co w przyszłości będzie podstawą transportu publicznego w jednym z największych niemieckich miast. Ważne jest więc, by konstrukcja była wytrzymała. To ona stanowi trzon tramwaju i odpowiada za bezpieczeństwo podróżnych - tak o projekcie realizowanym dla niemieckiego partnera mówi kierownik projektu, Daniel Kozik - Cieszymy się, że w ten sposób przyczyniamy się do rozwoju nowoczesnego transportu publicznego - dodaje.
Konstrukcja wagonów została zaprojektowana tak, by wyglądem nawiązywać do tramwajów sprzed 40. lat. Takie rozwiązanie sprawia, że nie będą one wizualnie odbiegać od swoich - poddawanych renowacji, ale wciąż użytkowanych - poprzedników. Pozwoli to zachować spójność na ulicach oraz podkreśli charakter miasta.
Polskie wagony trafią do Dortmundu
Zanim jednak wyprodukowane w Jasieniu wagony trafią na szyny w Dortmundzie, czeka je długa droga. Kolejnym przystankiem jest dla nich niemieckie miasto Lipsk. Oddane szkielety muszą zostać bowiem wyposażenie w nowoczesną technologię i komfortowe wnętrza. Dzięki temu staną się nie tylko atrakcyjnym dla pasażerów, ale też przyjaznym dla środowiska środkiem lokomocji.
Produkcja wagonów trwa. Łącznie za zachodnią granicę ma trafić 48 stalowych szkieletów. - Od lat nie tylko śledzimy to, co dzieje się na rynku inwestycji kolejowych w Europie, ale też aktywnie w nim uczestniczymy. Przekazanie naszych wagonów do Dortmundu jest kolejnym sukcesem na tym polu - mówi dyrektor Felgenhauer, Raimund Pingitzer. Firma ma na swoim koncie takie projekty, jak wyprodukowanie innowacyjnego wagonu ciężarowego 5L czy stworzenie najcięższej ramy lokomotywy na świecie.
Felgenhauer stawia na rozwój
Dla Felgenhauer z Jasienia to kolejny ważny projekt w portfolio. Obecna na rynku od 1994 roku firma znana jest z tworzenia specjalistycznych konstrukcji stalowych zarówno dla branży kolejowej, jak i dla przemysłu wydobywczego. Zajmuje się również produkcją elementów do maszyn budowlanych czy wież wiatrowych. Miesięcznie przedsiębiorstwo dostarcza swoim klientom ponad 40 000 stalowych części. Szukanie nowych dróg rozwoju przyczynia się natomiast do tworzenia miejsc pracy na terenie województwa. Obecnie firma zatrudnia ponad 900 wykwalifikowanych pracowników.
Publiczne środki transportu coraz częściej stają się świadomym wyborem mieszkańców dużych miast. Zmniejszenie liczby samochodów na drogach pozwala zredukować emisję spalin. Ważne jest, by miasta za tym wyborem nadążały. Największa aglomeracja Zagłębia Ruhry jest do tego odpowiednio przygotowana. Dortmund może bowiem pochwalić się dobrze rozbudowaną siecią tramwajową, z czego część torowisk znajduje się w podziemnych tunelach.
Realizacja zamówienia dla Dortmundu może utorować Felgenhauer drogę do kolejnych realizacji. Być może w przyszłości wagony z Jasienia pojawią się również na ulicach innych niemieckich miast. Nie jest to jednak jedyny kierunek ekspansji firmy. Trwają również rozmowy w sprawie produkcji nadbudów wagonów towarowych dla kolei austriackich.
https://newslubuski.pl/sponsorowane/12584-lubuskie-wagony-trafia-na-ulice-niemieckiego-miasta.html#sigProId4ae3a3949d