Co to jest karuzela na Instagramie i jak ją zrobić?

25 lipiec 2022
Autor:  Artykuł partnera
Co to jest karuzela na Instagramie i jak ją zrobić? freepik.com

Instagram to najpopularniejsze medium społecznościowe, prezentujące zdjęcia i krótkie filmy, zarówno osób prywatnych, jak i znanych światowych marek. Obecni są tam popularni muzycy, sportowcy, aktorzy, ludzie sukcesu, celebryci. Ludzie mniej lub bardziej znani, ale także i zwykli użytkownicy, starający się zdobyć dużą Instagramową popularność. Tę z kolei można przekuć na realne zarobki, ale to już inny temat. A jak tę popularność można zdobywać? Na przykład prezentując ciekawe i starannie wykonane posty, przy użyciu funkcji karuzela na Instagramie.

Co to jest karuzela na Instagramie?

Insta karuzela, karuzela na Instagramie lub oficjalnie Instagramowy album, to format dostępny dla prezentacji większej liczby materiałów niż tylko pojedyncze zdjęcie. Umożliwia przedstawienie dłuższej relacji czy krótkiej historii, co ostatecznie ma zachęcić odbiorców do większej interakcji czy np. polubienia profilu.

Karuzela na Instagramie składa się z 10 elementów. Elementów, gdyż w jej skład mogą wchodzić zarówno zdjęcia, jak i filmy (max do 60 sekund). Wszystkie składowe będą w jednym kształcie, a do wyboru mamy 3 opcje: krajobraz o wymiarach 1080 x 566 px, kwadrat 1080 x 1080 px oraz portret 1080 x 1350 px.

Zalety karuzeli na Instagramie

Dobrze zaprojektowana karuzela ma szansę na większy sukces niż zwykły post. Jej przemyślany układ, ciekawa treść i spójność, mogą lepiej przyciągnąć uwagę użytkowników. Dłuższe przeglądanie da sygnał algorytmowi serwisu, że post cieszy się większym zainteresowaniem i chętnie wyświetli go kolejnym odbiorcom. Całość może przełożyć się na kolejne polubienia na Instagramie, nowych obserwujących czy udostępnienia.

Jak przygotować karuzelę na Instagramie?

Jeżeli chodzi o techniczną kwestię utworzenia karuzeli na Instagramie, to całość jest niezwykle prosta. Wystarczy uruchomić tworzenie nowego postu, a w prawym dolnym rogu znajdziemy ikonę dodawania wielu zdjęć (oraz domyślnie video). Następnie dodajemy materiały w takiej kolejności, w jakiej mają zostać wyświetlone. Później możemy jeszcze dodać filtry, opis oraz hasztagi.

  1. Zaplanowanie treści - co chcemy umieścić (które foto i filmy), w jakiej kolejności, jaki przekażemy komunikat czy co pragniemy promować
  2. Przygotowanie projektu - obróbka zdjęć i filmów, przygotowanie kluczowych haseł, hasztagów i treści
  3. Publikacja karuzeli na Instagramie

Karuzela na Instagramie - zaplanuj i zadbaj o szczegóły

Co jest kluczowe w karuzeli na Instagramie? Jej odpowiednie przygotowanie. Jasne, możemy to zrobić szybko, nawet jadąc autobusem, gdy dopiero wpadł nam pomysł do głowy. Ale czy na pewno osiągniemy skuteczny efekt? Dużo lepiej wyjdzie, gdy cały post dokładnie zaplanujemy, przygotujemy i zadbamy o detale, a możliwości mamy tutaj naprawdę sporo.

Pierwszą kwestią są zdjęcia i krótkie filmy, które tworzą "bazę" całego postu. Maksymalnie 10 sztuk, ale tutaj nie ilość, a ich kolejność jest ważna. W końcu karuzela najlepiej się sprawdza jako forma relacji, opowiedzenia historii czy np. zaprezentowania katalogu produktów. Kolejność zdjęć powinna być dobrze przemyślana tak, by całość była spójna i sensowna. Kolejność elementów jest ustalana na początku i nie ma później opcji swobodnego ich przestawiania.

Aby zadbać o spójność zdjęć i grafik, można posłużyć się zewnętrznym programem (np. popularną Canva), by wcześniej odpowiednio je przygotować i zachować ich jednolity styl, stosując ten sam filtr czy odpowiednio kadrując. Jest to szczególnie ważne, gdy publikujemy posty jako marka, która musi dbać o spójny i charakterystyczny dla niej branding.

Oprócz materiałów wizualnych w karuzeli warto umieścić treść, podpisy, hasła itp. Konkretny content odnoszący się do całej karuzeli i mający wywołać wymierny efekt - zapoznać się z nowym produktem, zachęcić do działania, uruchomić refleksję czy zwyczajnie zainteresować danym tematem użytkownika/obserwującego nasz profil.

Karuzela na Instagramie - podsumowanie

Karuzele na Instagramie są niezwykle popularne i efektywne, angażując obserwujących w dokładniejsze śledzenie prezentowanych treści. Doskonale działają na popularność zarówno danego postu jak i użytkownika. Ważne jest jednak ich jakość, dlatego im więcej czasu poświęcimy na przygotowanie przemyślanej karuzeli, tym lepszy efekt uda się osiągnąć. Powodzenia.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść ogłoszeń ani nie zwraca materiałów niezamówionych. Zastrzegamy sobie prawo skracania i adiustacji tekstów oraz ich tytułów.

Na podstawie art. 25 ust.1 pkt 1b prawa autorskiego, wydawca wyraźnie zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów opublikowanych na portalu internetowym "NewsLubuski.pl" jest zabronione.

Jeżeli widzisz błąd na stronie, napisz do redakcji: NewsLubuski

Właścicielem portalu NewsLubuski.pl jest firma vGs

Media Społecznościowe

Top