Ważna decyzja w Lubuskiem. Sejmik przesądzi o powstaniu nowego przewoźnika kolejowego

Województwo lubuskie chce powołać własną spółkę kolejową. Decyzja zapadnie 8 grudnia podczas nadzwyczajnej sesji sejmiku, gdzie radni zagłosują nad utworzeniem Lubuski Transport Publiczny Sp. z o.o.

Decyzja zapadnie 8 grudnia. Nowa spółka ma przejąć kolej w regionie

Zgodnie z projektem uchwały, nowy podmiot – Lubuski Transport Publiczny Sp. z o.o. – będzie odpowiedzialny za prowadzenie regionalnych i międzywojewódzkich przewozów pasażerskich, zarządzanie systemem informacji pasażerskiej oraz zakup i utrzymanie taboru. Spółka ma mieć siedzibę w Zielonej Górze.

Nowy operator ma być w pełni gotowy do działania w 2030 roku. Do tego czasu połączenia w regionie pozostaną w rękach Polregio. Jednak dla wielu pasażerów cierpliwość już się wyczerpała, a od miesięcy zgłaszają oni liczne skargi.


Dalsza część artykułu pod materiałem wideo z News TV:


Skargi pasażerów i rosnące koszty Polregio. „Nie ma poprawy jakości”

Według władz województwa to właśnie liczne awarie, odwołania pociągów i zastępcza komunikacja autobusowa sprawiły, że region zaczął dążyć do stworzenia własnego przewoźnika. Problemy mają występować w wielu miejscach Lubuskiego, a pasażerowie regularnie informują o opóźnieniach i psujących się składach.

Ostatnio miałem spotkanie z całym zarządem Polregio. Oprócz kolejnych horrendalnych roszczeń co do podwyższenia rekompensaty – w tym roku zapłacimy 168 mln zł, w ubiegłym 138 mln zł, a w przyszłym oczekują nawet 220 mln, co stanowi jedną piątą naszego budżetu – nie ma zapowiedzi poprawy jakości. Naszą jedyną alternatywą jest wyłonienie podmiotu, który będzie rzetelnie obsługiwać mieszkańców – powiedział marszałek Sebastian Ciemnoczołowski.

Co zmieni Lubuski Transport Publiczny?

Samorząd liczy, że własna spółka pozwoli usprawnić organizację przewozów, poprawić jakość taboru i uniezależnić się od aktora zewnętrznego. Docelowo LTP ma obsługiwać wszystkie najważniejsze połączenia kolejowe w regionie.

Jeśli radni zagłosują za utworzeniem spółki, rozpocznie się wieloletni proces budowania nowego operatora – od zakupu taboru po proces certyfikacji i szkolenia pracowników.

Przeczytaj też: Nalot służb na nielegalne kasyno w Żaganiu. Właściciel ma 18 lat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *