Na samym wiadukcie wykonawca miał dokonać potrzebnych prac rozbiórkowych i robót ziemnych, aby później wymienić nawierzchnię, naprawić powierzchnie betonowe i żelbetowe oraz zamontować elementy odwodnienia.
Przetarg wygrało konsorcjum firm PBW Inżynieria Wrocław i DROMOSTTOR Sp. z o.o. z Lwówka Śląskiego.
Tuż po rozpoczęciu remontu okazało się, że wiadukt jest w bardzo złym stanie. Prace zostały ograniczone a Miasto zleciło ekspertyzy. Decyzja zapadła: wiadukt musi zostać wyburzony i wybudowany na nowo. Jak informuje prezydent Janusz Kubicki, z obecnego wiaduktu prawdopodobnie pozostaną tylko fundamenty. Przewidywany koszt inwestycji przekracza 100 mln zł.
Urzędnicy planują aby ruch na wiadukcie odbywał się tak jak obecnie. Po wyburzeniu i odtworzeniu jednej nitki wiaduktu, zapewnieniu przejazdu nad torami rozpoczną się prace przy drugiej. Budowa nowego mostu może potrwać od 3 do 6 lat. Prace mają ruszyć w przyszłym roku.
45-letni wiadukt już niebawem przejdzie do historii.
Czytaj także: Będzie przebudowa drogi krajowej "27" w Świdnicy pod Zieloną Górą