Nie wstydź się ratować kobiet. Kampania „Odsłoń klatkę” łamie społeczne tabu (FILM)

Resuscytacja kobiet od lat stanowiła temat tabu. Dlaczego? Największą barierą był strach np. przed rozpięciem stanika. To główny temat kampanii „Odsłoń klatkę”.

Badania udowodniły, że w trakcie nagłego zatrzymania krążenia kobiety częściej umierają niż mężczyźni. Różnica wynosi aż 23%, ponieważ w miejscach publicznych obserwatorzy z reguły boją się je reanimować.

Głównym powodem braku działań ze strony mężczyzn są… piersi. Wielu z nich ma wówczas barierę przed ściągnięciem koszulki czy rozpięciem stanika. Pojawiają się też obawy np. przed oskarżeniem o napaść seksualną.

„Odsłoń klatkę” – kampania AEDMax

RKO u kobiet to główny temat kampanii firmy AEDMax i warszawskiej SKM. Choć wywodzi się ze stolicy, to jednak dotyczy całej Polski, a nawet świata. Wszystko po to, aby przełamać tabu funkcjonujące w społeczeństwie.

– Kobietom znacznie rzadziej udzielana jest pierwszą pomoc tylko dlatego, że ja, Ty, my boimy się odsłonić kobiece piersi i zacząć wykonywać RKO. Czy mogę odsłonić Twoją klatkę piersiową? Zapytaj swoją mamę, siostrę, koleżankę z pracy, nauczycielkę, pracodawczynię, sąsiadkę, czy możesz to zrobić, jeżeli będzie miała nagłe zatrzymanie krążenia – podkreślają twórcy.

Odsłonięcie klatki piersiowej jest bardzo ważne. Dzięki temu możemy sprawie użyć defibrylatora AED, który w połączeniu z resuscytacją krążeniowo-oddechową mocno przyczyna się do uratowania życia.

Bądź szybki – uratuj życie. Odsłoń klatkę – zacznij uciskać. Użyj mocy – ratującej życie.

Przeczytaj też: Ponad 960 misji lubuskich śmigłowców LPR w 2021 roku. „Daliśmy z siebie, co mogliśmy” (ZDJĘCIA)