Przyciąganie uwagi na Instagramie: Odkryj tajniki doskonałego copywritingu dla postów promocyjnych

23 maj 2023
Autor:  Artykuł partnera
Przyciąganie uwagi na Instagramie

Każdego miesiąca z Instagrama korzysta ponad miliard aktywnych użytkowników. Duża część z nich to konta firmowe, których celem jest wypromowanie produktów. Aby działania marketingowe były skuteczne, trzeba zainteresować i przyciągnąć potencjalnych klientów (zwłaszcza w dobie tak dużej konkurencji). Jak to zrobić? Kluczem do sukcesu są nie tylko treści wizualne, ale również kreatywne teksty sprzedażowe. W dzisiejszym artykule odkryjemy tajniki doskonałego copywritingu, dzięki któremu pozyskasz nowych klientów.

Jak pisać posty promocyjne, by przyciągnąć klientów?

Na tablicach użytkowników każdego dnia przewijają się setki zdjęć znajomych, a pomiędzy nimi mnóstwo postów promocyjnych. Jak sprawić, aby potencjalny klient kliknął reklamę, a co więcej – został na twoim koncie na dłużej? Przecież to właśnie obserwujący na instagramie odgrywają kluczową rolę w budowaniu popularności konta (podobnie jak instagram like). Musisz zadbać o publikowanie wartościowych treści - zarówno pod kątem wizualnym, jak i tekstowym. Dziś skupimy się na tej drugiej kwestii i nauczymy cię pisać doskonałe posty, które sprzedają.

Określ swoją grupę docelową i dostosuj styl wypowiedzi

Jest to pierwszy i bardzo ważny krok. Nie możesz pisać dla wszystkich i dla nikogo jednocześnie. Musisz dokładnie określić personę, do której kierujesz swoje posty. W tym celu zastanów się, kto jest twoim modelowym klientem – jakiej jest płci, ile ma lat, czym się zajmuje, jakie ma zainteresowania i skąd pochodzi. Instagram dostarcza narzędzi analitycznych (Instagram Insights), dzięki którym "prześwietlisz" swoją społeczność właśnie pod kątem danych demograficznych. Pozwala to idealnie dopasować treści do określonej grupy docelowej.

Zidentyfikuj potrzeby i problemy grupy docelowej

Twoje produkty muszą być dla potencjalnego klienta przydatne. Analizy marketingowe pokazują, że cena przestaje mieć znaczenie, kiedy klient znajduje dokładnie to, co zaspokoi jego potrzeby i rozwiąże problemy. Zastanów się więc nad przeznaczeniem swojego produktu i postaraj się przedstawić go jako remedium na bolączki klientów. Przekonasz ich w ten sposób, że naprawdę potrzebują twojego produktu.

Zadbaj o merytorykę

Użytkownicy przeglądają media społecznościowe nie tylko po to, aby dostarczyć sobie rozrywki. Badania pokazują, że chętnie dowiadujemy się nowych rzeczy właśnie za pośrednictwem takich portali jak Instagram. Zdobywanie informacji o produktach czy usługach wpływa natomiast na decyzje zakupowe użytkowników. Warto wykorzystać tę wiedzę w swojej kampanii marketingowej. Ponadto publikowanie wartościowych i merytorycznych treści pomaga budować wizerunek eksperta. W ten sposób zyskasz autorytet i zdobędziesz zaufanie klientów. Możesz podpierać się prawdziwymi danymi czy wynikami badań, ale zawsze sprawdzaj ich autentyczność przed publikacją. Przygotowując posty, które zawierają takie dane, korzystaj tylko z rzetelnych źródeł.

kup like instagram na instalajki.pl

Używaj formuł copywriterskich

Copywriting to prawdziwa sztuka sprzedawania słowem. Nie jest to łatwe, ale można się tego nauczyć. Niezwykle przydatne są pewne schematy i "sztuczki", przetestowane przez marketingowców na przestrzeni lat. Śmiało korzystaj z takich utartych formuł copywriterskich jak:

  • Model AIDA (Attention, Interest, Desire, Action) - ta znana formuła opiera się na kilku krokach, a mianowicie przyciągnięcie uwagi, zainteresowanie, wzbudzenie pożądania i na koniec wezwanie do działania.
  • Formuła PAS (Problem, Agitate - agitacja, Solution - rozwiązanie) - wykorzystanie tej formuły polega na zidentyfikowaniu problemu odbiorcy, następnie należy wzbudzić emocje, nieco wyolbrzymiając wagę owego problemu. Na koniec pokazujesz, że rozwiązanie problemu jest dostępne na wyciągnięcie ręki, a jest nim właśnie twój produkt.
  • Formuła BAB (Before - przed, After - po, Bridge - most, łączący obie sytuacje) - za pomocą tej formuły pokazujesz użytkownikowi, w jakiej sytuacji znajdował się przed skorzystaniem z twojego produktu oraz jak poprawi się jego sytuacja, gdy z niego skorzysta. Produkt jest właśnie tym "mostem", który pozwala przejść ze stanu "przed" do znacznie lepszej sytuacji po skorzystaniu z produktu.

Dwie pierwsze linijki tekstu są najważniejsze

Pamiętaj, że odbiorcy na początku widzą tylko dwie pierwsze linijki tekstu (aby przeczytać dalszą część postu, muszą kliknąć "więcej"). Te dwie pierwsze linijki to twoja niepowtarzalna szansa na przyciągnięcie ich uwagi. Wykaż się zatem kreatywnością - szczególnie redagując właśnie tę pierwszą część tekstu. Nie przesadzaj jednak ze środkami stylistycznymi, czasami kluczem do sukcesu jest prostota i zwięzłe formułowanie myśli.

Zadbaj o przyjazne formatowanie tekstu

Użytkownicy - nie tylko na Instagramie, ale w ogóle w sieci – skanują tekst wzrokiem, zaczepiając go na poszczególnych punktach. Bardzo ważne jest zatem odpowiednie formatowanie tekstu. Nie twórz długich i skomplikowanych zdań, które tylko zniechęcają czytelnika. Tekst możesz urozmaicić pasującymi do treści emotkami, a całość koniecznie podsumuj odpowiednimi hashtagami.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść ogłoszeń ani nie zwraca materiałów niezamówionych. Zastrzegamy sobie prawo skracania i adiustacji tekstów oraz ich tytułów.

Na podstawie art. 25 ust.1 pkt 1b prawa autorskiego, wydawca wyraźnie zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów opublikowanych na portalu internetowym "NewsLubuski.pl" jest zabronione.

Jeżeli widzisz błąd na stronie, napisz do redakcji: NewsLubuski

Właścicielem portalu NewsLubuski.pl jest firma vGs

Media Społecznościowe

Top

stat4u