Tworzenie spójnej strategii marketingowej w przypadku prowadzenia biura nieruchomości
Wszystkie podejmowane przez biuro nieruchomości działania związane z reklamą powinny być spójne, przemyślane i prowadzone w jednym, skonkretyzowanym celu. Tworzenie spójnej strategii marketingowej należy rozpocząć od:
- dokładnego określenia grupy odbiorców,
- zdefiniowania USP, czyli unikalnej propozycji sprzedaży, na którą składają się cechy i wartości biura nieruchomości, wyróżniające je na tle konkurencji,
- szczegółowego określenia mierzalnych i określonych w czasie celów biznesowych i sprzedażowych.
Reklamy outdoorowe
W celu dotarcia do potencjalnych klientów, biuro nieruchomości może zdecydować się na wykorzystanie w kampanii reklamowej reklam outdoorowych, zwanych także zewnętrznymi lub out-of-home. Do tej grupy zaliczają się wszelkiego rodzaju reklamy docierające do potencjalnego konsumenta poza jego domem. Reklama outdoorowa może wykorzystywać takie nośniki, jak:
- billboardy statyczne lub cyfrowe,
- murale i grafiki na budynkach,
- citylight i przystanki autobusowe,
- cyfrowe tablice i wyświetlacze,
- flagi i maszty reklamowe,
- naklejki lub okleiny na pojazdach,
- reklamy na rusztowaniach budowlanych,
- słupy ogłoszeniowe,
- wolnostojące totemy i pylony reklamowe.
Reklama outdoorowa jest stała i widoczna przez całą dobę, przez co charakteryzuje się wysoką częstotliwością ekspozycji. Jeżeli została umieszczona w strategicznej lokalizacji, jest w stanie dotrzeć do dużej grupy zróżnicowanych odbiorców. Reklamy outdoorowe stanowią niezwykle skuteczny sposób na budowanie świadomości marki i pozwalają biurom nieruchomości pozyskać nowych klientów.
Reklamy online
Współcześnie niezwykle istotnym elementem marketingu nieruchomości są reklamy online. W tej kategorii można wyróżnić reklamy w mediach społecznościowych, kampanie Google Ads oraz content marketing.
Reklamy w mediach społecznościowych
Wszystkie wiodące serwisy społecznościowe oferują możliwość płatnego promowania produktów i usług. Z uwagi na fakt, iż gromadzą one dane o użytkownikach, dotyczące aktywności i zachowań, lokalizacji, demografii oraz preferencji dotyczących treści, tworzony z ich użyciem przekaz może być dostosowany do indywidualnych cech i potrzeb grupy docelowej. W efekcie reklama w mediach społecznościowych staje się bezpośrednia, osobista i angażująca. Dzięki niej biuro nieruchomości jest w stanie budować zaufanie potencjalnego klienta już od pierwszego kontaktu.
Kampanie Google Ads
Google Ads to system reklamowy firmy Google, służący do planowania, uruchamiania oraz wyświetlania reklam sponsorowanych. Pozwala prowadzić różnorodne kampanie dające możliwość dotarcia do potencjalnego klienta we wszystkich obszarach sieci. Reklamy w Google Ads mogą zostać uruchomione z dnia na dzień, dają natychmiastowe efekty w postaci wzrostu widoczności strony internetowej reklamodawcy i pomagają skłonić odbiorcę do określonego działania. Przybierają różne formy. Wyróżnia się między innymi:
- reklamy tekstowe z zachęcającym do kliknięcia opisem,
- reklamy graficzne w postaci zdjęć, grafik oraz gifów,
- reklamy wideo przybierające formę krótkich filmików,
- reklamy typu „zadzwoń”, promujące kontakt telefoniczny i pozwalające na nawiązanie połączenia za pomocą jednego kliknięcia,
- reklamy elastyczne, dopasowujące zakres udostępnianych informacji do miejsca, w jakim są wyświetlane.
Kampanie Google Ads można prowadzić na różne sposoby. Biuro nieruchomości może zdecydować się na zamieszczanie reklam w sieci wyszukiwania Google, na displayowych stronach partnerów reklamowych Google i w serwisie YouTube lub skorzystać z reklam produktowych bądź Google Sponsored Promotions.
Content marketing
Content marketing, nazywany także marketingiem treści, to specyficzny rodzaj reklamy online, wykorzystywany w celu pozyskania stałego grona klientów. Strategia ta zakłada publikację i promocję treści wartościowych dla określonej grupy odbiorców. W wypadku biura nieruchomości są to przede wszystkim artykuły, prezentacje lub filmy, które:
- wskazują zalety korzystania ze wsparcia pośrednika przy kupnie, sprzedaży lub najmie nieruchomości,
- doradzają w takich kwestiach, jak organizacja przeprowadzki lub przeniesienia siedziby firmy,
- dzielą się wiedzą z zakresu sposobu wykonywania pomiarów lokali, klas powierzchni biurowych i magazynowych czy też klas energetycznych pomieszczeń mieszkalnych i użytkowych.
Poruszane w ramach content marketingu tematy powinny być związane z branżą nieruchomości, dotyczyć tego, co interesuje potencjalnych klientów i posiadać wartość poznawczą. Od spełnienia tych warunków zależy skuteczność strategii marketingowej biura nieruchomości.
Dlaczego przy tworzeniu strategii marketingowej warto skorzystać z usług doświadczonej agencji?
Skorzystanie z usług doświadczonej agencji przy tworzeniu strategii marketingowej dla biura nieruchomości pozwala nie tylko stworzyć skuteczną reklamę, lecz także zbudować pozytywny wizerunek firmy i stworzyć długotrwałe relacje z klientami. W efekcie biuro zajmujące się obrotem nieruchomościami jest w stanie poprawić swoją pozycję na rynku, zwiększyć obroty i uzyskać wymierne korzyści finansowe.