GDDKiA podpisała kolejną umowę na przebudowę drogi krajowej nr 18. „Najdłuższe schody Europy” w końcu zostaną dostosowane do parametrów autostrady. Trzecia część inwestycji pochłonie ponad 175 milionów złotych.
Południowa jezdnia krajowej „18” od lat nazywana jest „najdłuższymi schodami Europy”. – Rzeczywiście jej stan był przez wiele lat zawstydzający. Na szczęście ten czas przechodzi do historii. Teraz południowa część województwa lubuskiego zyska bezpieczną i komfortową drogę w parametrach autostradowych – informuje wiceminister infrastruktury Rafał Weber.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała bowiem kolejną umowę na dostosowanie DK-18 do parametrów autostrady. Kontrakt o wartości ponad 175,1 mln zł został zawarty z firmą Budimex i obejmuje odcinek od okolic Iłowy do granicy z województwem dolnośląskim.
– Dla kierowców oznacza to, że w 2023 roku będą mogli bez przeszkód jeździć autostradą A18, która po stronie polskiej łączy się z A4, a na granicy państwa z niemiecką autostradą A15. Po zakończeniu zadania do sieci autostrad w Polsce dołączy ponad 70 km wybudowanej według najwyższych standardów, dwujezdniowej autostrady A18 – podkreśla Tomasz Żuchowski, p.o. dyrektora GDDKiA.
Cztery odcinki realizacyjne
Przebudowa drogi krajowej nr 18 została podzielona na cztery części. Pierwsze dwa zadania są już w realizacji. Po podpisaniu kolejnej umowy rozpocznie się trzeci etap. Docelowo prace na całej długości trasy będą prowadzone jednocześnie.
Czas przewidziany na realizację robót wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie wynosi 25 miesięcy od momentu podpisania umowy. – Do czasu przewidzianego na roboty nie wlicza się okresów zimowych, trwających od 16 grudnia do 15 marca, liczonych jako trzy miesiące. Zakończenie robót planowane jest w 2023 roku – informuje GDDKiA.
Przeczytaj też: Wypadek w Zielonej Górze. Poszkodowane dwie osoby, w tym dziecko. W akcji śmigłowiec LPR (ZDJĘCIA)