Zmiany w przyjmowaniu pacjentów na SOR w Zielonej Górze. Pojawiły się bilety!

01 wrzesień 2021
Zmiany w przyjmowaniu pacjentów na SOR w Zielonej Górze. Pojawiły się bilety! Szpital Uniwersytecki w Zielonej Górze

Zmiany w zasadach przyjęć na Szpitalny Oddział Ratunkowy w Zielonej Górze. Będzie trzeba pobrać bilet i przejść przez triaż, gdzie zostanie nam nadany priorytet przyjęcia na oddział!

Z początkiem września w zielonogórskim szpitalu zmieniły się zasady przyjmowania pacjentów na Szpitalny Oddział Ratunkowy. Przy głównym wejściu do szpitala od ulicy Wazów powstał Obszar Przyjęć i Segregacji Oddziału Ratunkowego, w skład którego wchodzi punkt triażowy, poczekalnia oraz rejestracja. Punkt Triaż jest miejscem, gdzie pacjent zgłaszający się do SOR-u celem uzyskania pilnej pomocy medycznej jest oceniany przez ratownika medycznego lub pielęgniarkę.

Dalsza część artykułu pod reklamą

Jak wygląda nowy proces przyjęć na Szpitalny Oddział Ratunkowy?

  1. Pacjent po wejściu do szpitala od ul. Wazów (od parku) pobiera bilet z numerem z biletomatu, który znajduje się po prawej stronie (za rozsuwanymi drzwiami). Numer na bilecie jest stałym numerem pacjenta podczas całego procesu obsługi. Fakt pobrania biletu przez nowego pacjenta system informatyczny zgłasza personelowi medycznemu punktu Triaż.

  2. Pacjent oczekuje w Poczekalni Obszaru Przyjęć i Segregacji SOR znajdującej się przed Punktem Triaż. Wezwanie do wejścia do Punktu Triaż następuje poprzez komunikat głosowy oraz wyświetlenie się informacji na monitorze zlokalizowanym na ścianie poczekalni. W obu komunikatach używany jest numer pacjenta. Pacjent powinien zostać wezwany w ciągu 30 minut od pobrania bilet. Przy dużej liczbie pacjentów, czas ten może się wydłużyć.

  3. Zadaniem triażysty jest ustalenie priorytetu pilności każdego, nowego pacjenta zgłaszającego się do SOR-u w celu uzyskania pilnej pomocy medycznej. Pacjenci ze świeżymi urazami trafiają do części SOR – Obszaru Urazowego, pozostali do głównej części SOR-u.

  4. Pacjent zostaje poinformowany o nadanym priorytecie oraz prawdopodobnym czasie oczekiwania na pierwszy kontakt z lekarzem. Czas ten jest orientacyjny i może ulec zmianie.W zależności od pilności wdrożenia procedur ratunkowych pacjentowi zostaje nadany priorytet:
  • CZERWONY – pomoc natychmiastową
  • POMARAŃCZOWY – czas oczekiwania do 10 minut
  • ŻÓŁTY – czas oczekiwania do 1 godziny
  • ZIELONY – czas oczekiwania do 2 godzin
  • NIEBIESKI – czas oczekiwania do 4 godzin

Pacjent, który po przeprowadzeniu procedury triaż otrzyma niski priorytet, czyli zielony lub niebieski, co oznacza, że nie wymaga pilnej interwencji personelu medycznego SOR, uzyska informację o innych miejscach, gdzie powinien zgłosić się celem uzyskania porady lekarskiej.

Po ocenie medycznej stanu pacjenta zostaje przeprowadzona procedura rejestracji oraz założona dokumentacja medyczna. W oczekiwaniu na pierwszy kontakt z lekarzem pacjent jest nadzorowany przez personel medyczny punktu triaż.

Źródło: Szpital Uniwersytecki w Zielonej Górze

Przeczytaj też: Zmiany w rozkładzie jazdy zielonogórskiego MZK! Wracają linie nocne!


NL LOGO Z LINIAJesteś w centrum wydarzeń? Zrobiłeś zdjęcie lub nagrałeś film? Wyślij to do nas na #dodajto lub Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść ogłoszeń ani nie zwraca materiałów niezamówionych. Zastrzegamy sobie prawo skracania i adiustacji tekstów oraz ich tytułów.

Na podstawie art. 25 ust.1 pkt 1b prawa autorskiego, wydawca wyraźnie zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów opublikowanych na portalu internetowym "NewsLubuski.pl" jest zabronione.

Jeżeli widzisz błąd na stronie, napisz do redakcji: NewsLubuski

Właścicielem portalu NewsLubuski.pl jest firma vGs

Media Społecznościowe

Top