Linia kolejowa nr 273 łączy Wrocław ze Szczecinem. Po trasie tzw. Odrzanki kursują pociągi osobowe i pośpieszne, ale również wiele składów towarowych. Aby zapewnić pasażerom sprawne podróże postanowiono jednak zmodernizować most kolejowy na Odrze w Nietkowicach. Prace przy obiekcie ruszyły w 2020 roku.
Most kolejowy w Nietkowicach już ukończony
Za remont mostu kolejowego zabrało się konsorcjum firm Mosty Nowak, Firesta Fiser, Rekonstrukcje oraz Stavby. Prace na konstrukcji obejmowały przede wszystkim postawienie 10 nowych i niezależnych przęseł, a także zamontowanie podpór oraz odpowiednich wzmocnień na terenach zalewowych.
Po umieszczeniu wszystkich przęseł na obiekcie zamontowany został nowy tor, a także sieć trakcyjna. Inwestycja była realizowana tak, aby nie zatrzymywać ruchu na sąsiednim torze, po którym codziennie przejeżdża ponad 50 pociągów.
- To była wymagająca modernizacja - podkreśla firma Mosty Nowak.
Most kolejowy na Odrze - zwiększy się prędkość pociągów
- Przebudowany most na jednym z dwóch torów na lata zapewni sprawne i bezpieczne przejazdy pociągów. Zwiększą się możliwości Nadodrzanki. Prędkość pociągów kursujących nad Odrą wzrośnie do 120 km/h. Poprawi się przepustowość odcinka "mostowego", z którego będzie mogło korzystać więcej składów - informuje Radosław Śledziński z PKP PLK.
Przeczytaj też: Nowa karetka dla szpitala w Świebodzinie. Od dziś służy mieszkańcom (ZDJĘCIA)