Most kolejowy na Odrze w Nietkowicach ukończony. „To była wymagająca modernizacja”

Zakończył się remont mostu kolejowego w Nietkowicach. Modernizacja na linii Zielona Góra – Szczecin kosztowała ponad 57 milionów złotych.

Linia kolejowa nr 273 łączy Wrocław ze Szczecinem. Po trasie tzw. Odrzanki kursują pociągi osobowe i pośpieszne, ale również wiele składów towarowych. Aby zapewnić pasażerom sprawne podróże postanowiono jednak zmodernizować most kolejowy na Odrze w Nietkowicach. Prace przy obiekcie ruszyły w 2020 roku.

Most kolejowy w Nietkowicach już ukończony

Za remont mostu kolejowego zabrało się konsorcjum firm Mosty Nowak, Firesta Fiser, Rekonstrukcje oraz Stavby. Prace na konstrukcji obejmowały przede wszystkim postawienie 10 nowych i niezależnych przęseł, a także zamontowanie podpór oraz odpowiednich wzmocnień na terenach zalewowych.

Po umieszczeniu wszystkich przęseł na obiekcie zamontowany został nowy tor, a także sieć trakcyjna. Inwestycja była realizowana tak, aby nie zatrzymywać ruchu na sąsiednim torze, po którym codziennie przejeżdża ponad 50 pociągów.

– To była wymagająca modernizacja – podkreśla firma Mosty Nowak.

Most kolejowy na Odrze – zwiększy się prędkość pociągów

– Przebudowany most na jednym z dwóch torów na lata zapewni sprawne i bezpieczne przejazdy pociągów. Zwiększą się możliwości Nadodrzanki. Prędkość pociągów kursujących nad Odrą wzrośnie do 120 km/h. Poprawi się przepustowość odcinka „mostowego”, z którego będzie mogło korzystać więcej składów – informuje Radosław Śledziński z PKP PLK.

Przeczytaj też: Nowa karetka dla szpitala w Świebodzinie. Od dziś służy mieszkańcom (ZDJĘCIA)