Ćwiczenia na płaski brzuch podczas pracy zdalnej - dzięki tym kilku trickom szybko osiągniesz wymarzone efekty

07 grudzień 2020
Autor:  Artykuł partnera
Ćwiczenia na płaski brzuch podczas pracy zdalnej

Lock down. Świat zamknięty na cztery spusty, siłownie pozamykane, Ty w domu z dziećmi. Jak w takich warunkach zadbać o płaski brzuch, kiedy nawet nie masz sprzętu do ćwiczenia na brzuch z domu? Mamy dla Ciebie kilka propozycji ćwiczeń z inicjacyjnym mottem: wstań z kanapy i po prostu zacznij. A potem zapamiętaj, że jedyny zły trening to taki, którego nie było.

Jak ruszyć się z kanapy? - wysiłek dla początkujących

Kanapa... fakt, bardzo trudno z niej wstać, szczególnie jeśli jest miękka i wygodna. Ale trudno jest też wstać dlatego, że zamierzamy z niej się ruszyć z przytłaczającymi ambicjami. Zamiast myśleć - wybiorę najtrudniejsze ćwiczenia, aby najszybciej schudnąć, pomyśl - wstanę i trochę się porozciągam.

Skuteczny trening - co radzi dietetyk?

Zarówno ćwiczenia na brzuch i boczki, jak i ćwiczenia na brzuch i pośladki wymagają metodycznego podejścia. Dietetyk kliniczny Michał Wrzosek radzi: trening mięśni brzucha powoduje wzrost siły i hipertrofię mięśniową, w ten sam sposób jak trening bicepsów, czyli ćwiczenia budują mięśnie brzucha, a nie powodują spalania tkanki tłuszczowej. Dobrze dobrany zestaw ćwiczeń na płaski brzuch przybliży Cię do wymarzonej sylwetki, jednak dopóki nie zmniejszysz poziomu tkanki tłuszczowej, mięśnie brzucha nie będą widoczne. Dlatego w pierwszej kolejności powinieneś zwrócić uwagę na swoją dietę i trening cardio/metaboliczny jeżeli chcesz spalić nadmiar tłuszczu z okolicy talii. Dietetyk, odpowiadając na pytanie jakie ćwiczenia na brzuch dla mężczyzn, radzi też: ćwiczenia na brzuch np. brzuszki nie spalają tkanki tłuszczowej, a wykonywanie setek powtórzeń tygodniowo nie spowoduje, że ujrzysz swój wymarzony "sześciopak", dopóki nie zmniejszysz poziomu tkanki tłuszczowej.

Przysiady - wysiłek wielostawowy z butelkami z wodą

Ćwiczenia na brzuch dla początkujących wielostawowe (PRZYSIADY) wymagają obciążeń, ale na początek wystarczą butelki z wodą. Trening wielostawowy wzmacnia mięśnie proste, skośne, głębokie oraz mięśnie grzbietu, buduje ogólną siłę i sprawność organizmu.

Ćwiczenia na brzuch stabilizacyjne

Zadbaj nie tylko o płaski brzuch, ale też o plecy - które są szczególnie eksploatowane podczas pracy przy biurku. Rozwiązaniem są ćwiczenia stabilizacyjne (na przykład FITBALL - zamów przez internet specjalną piłkę gimnastyczną, połóż na niej przedramiona, nogi trzymaj na szerokości bioder, wytrzymaj przez kilka oddechów) - wzmacniają mięśnie głębokie oraz kształtują prawidłową postawę).

Nie masz czasu? - PLANK da szybkie efekty wizualne

Deskę (PLANK) ćwicz - kładąc się na brzuchu, opierając na przedramionach, barki umiejscawiając nad łokciami. Wytrzymaj na początek 30 sekund i wydłużaj ćwiczenie o 10 sekund co tydzień.

Które ćwiczenia na brzuch są najefektywniejsze?

O ile tradycyjne brzuszki angażują zaledwie 100% mięśni, to rowerek absorbuje już 248% mięśni prostych i 290% mięśni skośnych. Z kolei unoszenie nóg do góry podczas leżenia aktywuje 128% mięśni prostych i 216% mięśni skośnych. Tabelę z procentowym zaangażowaniem mięśni w danym ćwiczeniu znajdziesz na stronie: Ćwiczenia na brzuch - trening

Cardio boks – domowy ring bokserski

Nie musisz kupować rękawic, po prostu zadawaj ciosy. Pracują wszystkie mięśnie brzucha, a także i klatki piersiowej. Ćwicz boks w ramach treningu cardio, dołączając do 30 minut normalnych ćwiczeń 16 minut boks – 8 minut z obciążeniem, a kolejne 8 minut w szybszym tempie.

Dlaczego Twój brzuch potrzebuje regeneracji?

Lepiej ćwiczyć 15 minut kilka razy w tygodniu niż codziennie poświęcać cały trening na ćwiczenia mięśni brzucha, bo mięśnie potrzebują regeneracji. Nie zaczynaj też treningu od ćwiczeń na mięśnie brzucha.

Dlaczego unikać soli? - 5 dodatkowych tricków

Jeśli chcesz JUŻ wyglądać świetnie, bo masz popołudniową wideokonferencję to podkreśl inną część ciała - na przykład ramiona. Zrezygnuj z soli. Nie opuszczaj posiłków, szczególnie po-treningowych - mięśnie potrzebują białkowego budulca do regeneracji. Ogranicz cukry proste, aby utrzymać na wysokim poziomie glukagon - hormon sprzyjający pozbywania się tłuszczu i dokładnie przeżuwaj każdy kęs jedzenia.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść ogłoszeń ani nie zwraca materiałów niezamówionych. Zastrzegamy sobie prawo skracania i adiustacji tekstów oraz ich tytułów.

Na podstawie art. 25 ust.1 pkt 1b prawa autorskiego, wydawca wyraźnie zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów opublikowanych na portalu internetowym "NewsLubuski.pl" jest zabronione.

Jeżeli widzisz błąd na stronie, napisz do redakcji: NewsLubuski

 

Top

stat4u