Dokładnie 4 kwietnia 2018 roku ruszyły prace związane z przebudową wiaduktu kolejowego na ulicy Stefana Batorego w Zielonej Górze. Przebudowa planowo miała zakończyć się 30 września 2018 roku, jednak termin ten nie został dotrzymany z powodu wielu utrudnień jakie napotkali na swojej drodze budowlańcy. Zatem kiedy przejedziemy pod wiaduktem na Batorego?
Wykonawcą inwestycji jest firma STRABAG – europejska spółka budowlana mająca siedzibę w Wiedniu, w Austrii. Koszt inwestycji opiewa na ponad 22 miliony złotych. Jest to wspólna inwestycja Miasta Zielona Góra oraz PKP PLK, jednak większą część kosztów pokryją Polskie Koleje Państwowe.
Przebudowa wiaduktu kolejowego w ciągu ulicy Batorego to duże problemy dla mieszkańców miasta. Piesi, często z narażeniem życia, w celu przejścia na drugą stronę – nielegalnie przechodzą przez torowisko. Przez pewien czas, można było bezpiecznie przedostać się na drugą stronę, idąc specjalnie wyznaczoną i zabezpieczoną trasą, niestety tego przejścia już nie ma. – Często tędy przechodzę (przez torowisko – przyp.red.), szczęśliwie nigdy nie dostałem mandatu. – mówi Pan Ryszard, mieszkaniec Zielonej Góry.
Zamknięcie wiaduktu uprzykrza życie również kierowcom, cały ruch odbywa się obecnie ulicą Zjednoczenia oraz Sulechowską, co w godzinach szczytu niesie za sobą olbrzymie utrudnienia. Kiedy koniec budowy? O to zapytalismy zespół prasowy PKP PLK.
– Aktualnie prowadzone są prace przy przebudowie przyczółków zachodniego i wschodniego wiaduktu. Obiekt będzie szerszy, zaopatrzony w jezdnię umożliwiającą dwukierunkowy ruch autobusów oraz dwa chodniki. Drogę pod wiaduktem będzie budowało Miasto Zielona Góra. Zakończenie wszystkich prac zaplanowane jest na sierpień 2019 roku – informuje Zbigniew Wolny z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Przeczytaj również: Postęp prac budowlanych na ulicy Dworcowej oraz Aglomeracyjnej w Zielonej Górze.