Wykonawcą inwestycji jest firma STRABAG - europejska spółka budowlana mająca siedzibę w Wiedniu, w Austrii. Koszt inwestycji opiewa na ponad 22 miliony złotych. Jest to wspólna inwestycja Miasta Zielona Góra oraz PKP PLK, jednak większą część kosztów pokryją Polskie Koleje Państwowe.
Przebudowa wiaduktu kolejowego w ciągu ulicy Batorego to duże problemy dla mieszkańców miasta. Piesi, często z narażeniem życia, w celu przejścia na drugą stronę - nielegalnie przechodzą przez torowisko. Przez pewien czas, można było bezpiecznie przedostać się na drugą stronę, idąc specjalnie wyznaczoną i zabezpieczoną trasą, niestety tego przejścia już nie ma. - Często tędy przechodzę (przez torowisko - przyp.red.), szczęśliwie nigdy nie dostałem mandatu. - mówi Pan Ryszard, mieszkaniec Zielonej Góry.
Zamknięcie wiaduktu uprzykrza życie również kierowcom, cały ruch odbywa się obecnie ulicą Zjednoczenia oraz Sulechowską, co w godzinach szczytu niesie za sobą olbrzymie utrudnienia. Kiedy koniec budowy? O to zapytalismy zespół prasowy PKP PLK.
- Aktualnie prowadzone są prace przy przebudowie przyczółków zachodniego i wschodniego wiaduktu. Obiekt będzie szerszy, zaopatrzony w jezdnię umożliwiającą dwukierunkowy ruch autobusów oraz dwa chodniki. Drogę pod wiaduktem będzie budowało Miasto Zielona Góra. Zakończenie wszystkich prac zaplanowane jest na sierpień 2019 roku - informuje Zbigniew Wolny z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Przeczytaj również: Postęp prac budowlanych na ulicy Dworcowej oraz Aglomeracyjnej w Zielonej Górze.
https://newslubuski.pl/spoleczne/6126-kiedy-przejedziemy-pod-wiaduktem-na-batorego-w-zielonej-gorze.html#sigProId7d572935a0