Warunki kursowania promów w miejscowościach: Milsko, Brody, Pomorsku i Połęcku przy niskich stanach wody rzeki Odry to temat spotkania marszałek Polak z dyrektor Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej we Wrocławiu Teresą Szczerbą. Obecnie promy nie mogą kursować przy niskich stanach wody, z powodu złej konstrukcji przypromek. Aby zmiana warunków kursowania była możliwa konieczna jest ich przebudowa, którą powinien się zająć Zarząd Dróg Wojewódzkich, bo to do jego kompetencji należy utrzymanie koryta rzeki w osi przeprawy promowej. Obecnie przy niższym poziomie Odry auta nie mogą bowiem pokonać wysokiego podjazdu. Konieczna jest zatem przebudowa przypromek. Podstawą wystąpienia o pozwolenie wodno - prawne jest operat wodno- prawny.
Do kompetencji dyrektora RZGW należy wydanie decyzji zwalniającej z zakazu wykonywania robót szczególnego zagrożenia powodzią. Należy niezwłocznie wystąpić o wydanie decyzji. W zależności od zakresu robot, może wystarczyć samo zgłoszenie. Ponieważ w aktualnym pozwoleniu wodno - prawnym, utrzymanie koryta rzeki w osi przeprawy promowej jest obowiązkiem ZDW, doraźnym rozwiązaniem, zanim uzyskamy, wszelkie pozwolenia, może być zakup bagrownicy w celu właściwego utrzymania koryta rzeki w osi przeprawy promowej. Zadanie to mogłoby być realizowane na podstawie Porozumienia z RZGW.
Marszałek Elżbieta Polak wydała polecenie, aby Zarząd Dróg Wojewódzkich w trybie pilnym opracował projekt przebudowy przypromek. Pod koniec października marszałek weźmie także w gospodarskiej wizycie w terenie, w celu sprawdzenia aktualnego stanu konstrukcji przepraw promowych.
https://newslubuski.pl/gospodarcze/1519-promy-wciaz-stoja.html#sigProId53723b8b09