- Najbardziej doceniają fachowość oraz życzliwość pracowników ZUS. - informuje Agata Muchowska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa lubuskiego - To już trzecie tego typu badanie, a jego wyniki za każdym razem są coraz bardziej optymistyczne.
Badanie zostało przeprowadzone telefonicznie na grupie 10 tys. osób, spośród których 3 tys. stanowiły osoby ubezpieczone, 3 tys. świadczeniobiorcy i 4 tys. przedsiębiorcy. 83 proc. ankietowanych jest usatysfakcjonowanych z obsługi na salach a 90 proc. doceniło warunki lokalowe sal obsługi klienta.86 proc. osób pozytywnie ocenia uprzejmość i życzliwość pracowników, 82 proc. uznało, że informacje są przekazywane klientom w sposób zrozumiały, tyle samo oceniło obsługę w ZUS jako skuteczną. Do lamusa odchodzi także stwierdzenie, że wizyta w ZUS-ie jest równoznaczna z długim oczekiwaniem w kolejce, bowiem blisko 90 proc. ankietowanych wyraziło zadowolenie z czasu w jakim byli obsłużeni.
W badaniach PSB, niezmiennie wysoko ocenianesąmateriały informacyjne przygotowywane z myślą o klientach ZUS. 78 proc. badanych uznało je za wartościowe i profesjonalnie przygotowane. Pozytywnie oceniamy również jakość i sposób prezentacji informacji na stronie internetowej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Do 69 proc. (o 5 proc. więcej w stosunku do poprzedniego badania) wzrosła liczba osób zadowolonych z obsługi telefonicznej. Z kolei obsługę przez Platformę Usług Elektronicznych dobrze ocenia już 67 proc. ankietowanych, o 4 proc. więcej niż w poprzednich dwóch etapach badań.
41 procent ankietowanych zapytanych o to, czy zauważają zmianę w jakości obsługi odpowiadają, że się poprawiła. Najlepszą ocenę w tym względzie mieli przedsiębiorcy (56 proc.), a zaraz po nich świadczeniobiorcy (45 proc.). Jedynie wśród grupy ubezpieczonych, która najrzadziej korzysta z usług ZUS, opinia pozostała na niezmienionym poziomie.