111 milionów złotych – tyle ma kosztować kompleksowa modernizacja estakady kolejowej. Wykonawca ma za te pieniądze wyremontować 5 stalowych wiaduktów, most nad ulicą Chrobrego, ale też torowisko i sam dworzec w Gorzowie.
Jak wynika z zamówienia, w ramach prac mają zostać całkowicie przebudowane tunele i przejścia pod torami. Nowy wygląd i miejmy nadzieję funkcjonalność zyska też od dawna nieużywany peron numer 2. Tam też, a także w przejściach do peronów 3 i 4 ma zostać zmodernizowane oświetlenie.
W projekcie ujęto też wykonanie monitoringu tuneli i peronów na dworcu i instalację rejestratora obrazów. Po przebudowie na odświeżonych peronach i tunelach pojawią się więc kamery monitoringu.
Jak wynika z ostatnich informacji uzyskanych w Urzędzie Marszałkowskim woj. lubuskiego, remont miałby ruszyć w kwietniu 2017 roku. Oznacza to, że od tego czasu pociągi na trasie Krzyż – Gorzów - Kostrzyn kończyć będą swój bieg na przystanku, który powstanie przy ulicy Teatralnej. Później pasażerowie przewożeni będą autobusową komunikacją zastępczą do stacji Gorzów Wielkopolski Wieprzyce, gdzie przesiadać się będą do szynobusu jadącego dalej w kierunku Kostrzyna. Analogiczna sytuacja będzie miała miejsce w przypadku pociągów jadących od Kostrzyna do Krzyża i dalej do Poznania. Pociągi dalekobieżne swój bieg kończyć i zaczynać swój bieg w Czechowie. Tam bowiem istnieje możliwość przetoczenia lokomotywy.
gorzowianin.com