Zwycięzca przetargu będzie miał za zadanie przeprowadzić analizę obecnego układu komunikacji miejskiej, wskazać niezbędne w jego ocenie zmiany, dokonać optymalizacji istniejącej sieci komunikacji miejskiej i podmiejskiej.
Optymalizacja układu komunikacji miejskiej winna uwzględniać budowę nowej linii tramwajowej na osiedlu Górczyn, przebudowę DK 22 wraz z przedłużeniem linii tramwajowej do ul. Fieldorfa – Nila, planowaną budowę węzła przesiadkowego w okolicach dworców PKP i PKS, w tym konieczność skomunikowania węzła z innymi rejonami miasta w sposób umożliwiający sprawną obsługę podróżnych. Wykonawca przeprowadzi również analizę oddziaływania Strefy Płatnego Parkowania na komunikację miejską.
Optymalizacja taryfy opłat za przejazdy komunikacją miejską zostanie poprzedzona badaniami marketingowymi popytu (struktury pasażerów korzystających z komunikacji miejskiej), zarówno na liniach miejskich i podmiejskich, struktury posiadanych przez pasażerów uprawnień do przejazdów ulgowych lub bezpłatnych, wskaźnika gapowiczów).
Na podstawie analizy wyników badań oraz analizy obecnej taryfy opłat wykonawca przedstawi propozycję zmian w taryfie (nowe rodzaje biletów), wraz z prognozą kosztów. Przedstawi propozycję zmian nośników biletów (np. karta miejska)
O zamówienie mogą ubiegać się firmy, które w ciągu ostatnich trzech lat wykonały należycie minimum trzy koncepcje optymalizacji układu sieci komunikacji miejskiej dla miast zamieszkałych przez minimum 80 tys. osób (w tym dla dwóch miast posiadających trakcję autobusową i tramwajową).
Termin składania ofert mija w najbliższy piątek (21 lipca) o godzinie 12.00. Zlecenie musi być wykonane do 30 listopada br.
Więcej na temat przetargu tutaj.
Źródło: gorzow.pl