6 czerwca, pracownicy Wyborowa Pernod Ricard, wprowadzili różne udogodnienia i zrewitalizowali okolice, a wszystko to w ramach kolejnej edycji projektu Responsib’ALL Day.
Okolice Glinianki to jedno z najpopularniejszych miejsc w Zielonej Górze. Możliwość biwakowania w otoczeniu kojącej zieleni, schowania się w cieniu w upalne dni i znalezieniu wytchnienia na łonie natury, to niewątpliwe walory tego miejsca. Popularnośc tego miejsca sprawia jednak, że po letnich spotkaniach, wybrzeże jeziorka bywa zaśmiecone. Rozwiązaniem tej sytuacji nie musi być tylko sprzątanie – dużą różnicę zrobiłoby wdrożenie kilku prostych nawyków bawiących się tam gości. Aby im to ułatwić oraz zainspirować do spędzania czasu w duchu zero waste, pracownicy Wyborowa Pernod Ricard zakasali rękawy i 6. czerwca wyszli w teren.
Tego dnia odbyła się kolejna, 9 już edycja projektu o nazwie Responsib’ALL Day. Jego celem jest przede wszystkim inspirowanie do życia w duchu eko, a także do troski o stan otoczenia, z którego wspólnie korzystamy, tak, aby spędzanie tam czasu było komfortowe i przyjemne. W ramach projektu, który od lat Grupa Pernod Ricard realizuje na całym świecie, pracownicy firmy skupili się na gruntownych porządkach i uatrakcyjnieniu okolic Jeziora Cegielnia. W efekcie tereny wokół jeziora zostały posprzątane, a zebrane odpadki przewiezione do segregowni. Wokół jeziora zostały zrewitalizowane kosze na śmieci oraz powstała tablica informująca o prostych sposobach dbania o wspólną przestrzeń. Projekt Responsib’ALL Day objął swoim patronatem Prezydent Miasta Zielona Góra, który podczas uroczystości podkreślił jak ważnym elementem jest dbanie o wspólne przestrzenie oraz środowisko.
Samo sprzątanie to jednak nie wszystko. Na brzegu powstało 6 bezpiecznych miejsc na ogniska, zaś wzdłuż linii brzegowej i okolicy palenisk stanęło 9 ławek z pni drzew. Postawiono też nowe stojaki na rowery. Ponadto, zgodnie z ideą troski o środowisko i dobro naturalne, pracownicy firmy zbudowali i zawiesili 30 budek lęgowych dla okolicznych ptaków. Wszystkie działania proekologiczne były prowadzone we współpracy z Fundacją Łąka oraz Stowarzyszenie Zero Waste.
Nasze codzienne decyzje, nawet te najprostsze, wpływają na otaczające nas środowisko. Trzeba o nich mówić, wskazywać istniejące wyzwania i pokazywać rozwiązania. Dlatego w tym roku, oprócz oczyszczania i rewitalizacji lokalnej przestrzeni nad Jeziorem Cegielnia, kładziemy duży nacisk na edukację m.in. poprzez współpracę ze Stowarzyszeniem Zero Waste. Dodatkowo, aby inspirować innych ludzi do życia w duchu "eco" uruchomiliśmy specjalną stronę www. MySmartBar.pl, która ma inspirować nie tylko barmanów, ale wszystkich ludzi do proekologicznych działań – powiedziała Katarzyna Groszek, Menadżer ds. Komunikacji w Wyborowa Pernod Ricard
Platforma MySmartBar.pl jest źródłem wskazówek, jak prowadzić bar w duchu zero waste, lecz może być także źródłem wiedzy dla konsumentów. Można się np. dowiedzieć jak wykorzystać bio-resztki z owoców użytych do sporządzenia napojów, takich jak lemoniady czy drinki. Zamiast wyrzucenia ich do kosza można bowiem w kreatywny sposób użyć ich ponownie do przygotowania syropów czy ozdób szklanek.
Responsib’ALL Day to projekt, który Grupa Pernod Ricard realizuje co roku na początku czerwca – w jego ramach firma realizuje na całym świecie rozmaite projekty społeczne, skupione m.in. na rewitalizacji przestrzeni lokalnych. Tegoroczna edycja przypadła krótko po inauguracji przez Grupę globalnego planu działania w zakresie zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności, który wyznacza 8 zobowiązań, które Grupa zamierza zrealizować do 2030 r. Obejmują cztery obszary, w tym circular making, czyli odpowiedzialnego wytwarzania w obiegu zamkniętym. Jednym z elementów działań jest edukacja i zachęcania ludzi do ponownego przemyślenia sposobu używania, utylizacji i minimalizacji odpadów.