Uczestnicy spotkania rozważali poprawienie istniejącego już oznakowania, a także wprowadzenie nowych rozwiązań organizacji ruchu i ograniczeń prędkości, które poprawią bezpieczeństwo na tym odcinku.
Obrady komisji bezpieczeństwa na drodze krajowej S3 to kolejny, etap działań w trosce o bezpieczeństwo podróżnych, poruszających się krajową „Trójką”, w który zaangażowali się przedstawiciele służb odpowiedzialnych za bezpieczeństwo na drogach. To spotkanie było szczególnie ważne w kwestii zapobiegania zdarzeniom drogowym w czasie dalszej rozbudowy trasy. Ostatnio na tym odcinku doszło do zderzenia dwóch samochodów ciężarowych, gdzie śmierć na miejscu poniósł kierowca jednego z nich.
Oprócz wypadku, który wydarzył się kilka dni temu, argumentami za wprowadzeniem dodatkowych ograniczeń i poprawą istniejącego oznakowania, były wpływające do Policji zgłoszenia i opinie dotyczące, zdaniem kierowców, nieprawidłowego i słabo widocznego oznakowania drogi na odcinkach przebudowywanych. Jako największy problem kierujący zgłaszali mylące ich linie namalowane na asfalcie, a także słabe i mylące oznakowanie zjazdów oraz wjazdów na trasie. Ponadto pas dla kierujących włączających się do ruchu na wysokości Raculi jest, zdaniem kierujących, zbyt krótki.
Ponadto policjanci zawnioskowali o odtworzenie specjalnych miejsc, w których mogliby w sposób bezpieczny zatrzymywać samochody do kontroli, ponieważ jak wynika z analiz i policyjnych obserwacji, mimo utrudnień, zdarzają się kierowcy, którzy na przebudowywanych odcinkach przekraczają dopuszczalna prędkość o czym świadczą ujawniane przez nich wykroczenia.
Wstępne ustalenia ze spotkania to poprawienie oznakowania tj. usunięcie zbyt wielu i do tego nieczytelnych linii na drodze i umiejscowienie właściwego oznakowania poziomego – żółtych linii wyznaczających i oddzielających poszczególne pasy jezdni, ustawienie pomiędzy pasami jezdni barierek oddzielających, które zmuszą kierujących do zmniejszenia prędkości i zachowania szczególnej ostrożności.
Jedną z ważniejszych zmian będzie z pewnością wprowadzenie ograniczenia prędkości na przebudowywanym odcinku. Trwają ustalenia czy na całej jego długości będzie obowiązywała stała prędkość 60km/h. Za tym rozwiązaniem przemawia przede wszystkim to co dzieje się na odcinku z Zielonej Góry do Sulechowa. Od czasu wprowadzenia ograniczenia prędkości do 60/km/h, nie doszło tam do żadnego wypadku i znacznie zmniejszyła się liczba kolizji.
Źródło: Zielona Góra 112
https://newslubuski.pl/wydarzenia/2507-komisja-bezpieczenstwa-obradowala-w-sprawie-drogi-s3.html#sigProId64c7357e4f