„Konsument na granicy” czyli ECK w Słubicach

11 lipiec 2019
„Konsument na granicy” czyli ECK w Słubicach DronLubuski.pl

Europejskie Centrum Konsumenckie Polska oraz Europejskie Centrum Konsumenckie Niemcy spotkają się 13 lipca w Słubicach, aby podczas „Miejskiego Święta Hanzy” przybliżyć mieszkańcom ich prawa konsumenckie oraz udzielić informacji nt. bezpłatnej pomocy, jaką mogą otrzymać od sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net).

Blisko 15-letnie doświadczenie Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Polsce (ECK) pokazuje, że mieszkańcy przygranicznych miejscowości często zwierają umowy z firmami z krajów sąsiadujących. Przedsiębiorcy decydując się na rozszerzanie działalności, reklamują się w ościennych państwach, dzięki temu konsumenci na wyciągniecie ręki mają dostęp do zagranicznych towarów i usług.

Co w sytuacji, gdy klient napotka problem z firmą z innego kraju? Odpowiedzią jest Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce należące do sieci ECC-Net, które bezpłatnie pomaga konsumentom rozwiązać spór np. z niemieckim sprzedawcą.

Gdzie i kiedy można nas znaleźć?

Przedstawiciele ECK z Polski i Niemiec będą obecni podczas Święta Hanzy. Zainteresowanych otrzymaniem bezpłatnej porady prawnej zapraszamy 13 lipca do naszego stanowiska na Pl. Przyjaźni w Słubicach w godz. 10.00-17.00. Mieszkańcy będą mogli skorzystać z pomocy polskich i niemieckich ekspertów, a także wziąć udział w konkursach z nagrodami.

W jakich sprawach pomagamy?

Wszelkiego rodzaju umowy zawarte między konsumentem a przedsiębiorcą z innego kraju Unii Europejskiej, Norwegii lub Islandii, np.:

• zakup auta od zagranicznego sprzedawcy;

• kupno mebli, sprzętu RTV/AGD;

• zakup wycieczki z biurem podróży;

• wszelkiego rodzaju usługi typu: fryzjer, mechanik, stomatolog itp.

• problem z linią lotniczą

• i inne transgraniczne sprawy

Sprawy Polsko-Niemieckie

• Polka zakupiła kurnik od niemieckiej firmy, który uległ zniszczeniu w czasie użytkowania i pozbawił kury życia. Dzięki pomocy ECK Polska i ECK Niemcy, konsumentka uzyskała zwrot wysokości 75 euro.

• Zagubiony pierścionek zaręczynowy w czasie przesyłki. Wybranka konsumenta nie doczekała się zaręczyn, bowiem klient otrzymał puste pudełko. Dzięki współpracy ECK Polska i ECK Niemcy konsument otrzymał blisko 1000 euro zwrotu.

• Konsument pojechał wraz z żoną i dziećmi do parku rozrywki w Niemczech. Po odejściu od kasy, zauważył, że kasjerka wydała mu 50 euro za mało. Interwencja ECK Polska i ECK Niemcy zakończyła spór i konsument otrzymał pieniądze.

Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce odnotowało w 2018 r. największą liczbę spraw na przedsiębiorców z Niemiec (14% skarg), na kolejnych miejscach znalazły się Wielka Brytania i Irlandia.

21618230 10214334696669375 123557785 o 600x417

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść ogłoszeń ani nie zwraca materiałów niezamówionych. Zastrzegamy sobie prawo skracania i adiustacji tekstów oraz ich tytułów.

Na podstawie art. 25 ust.1 pkt 1b prawa autorskiego, wydawca wyraźnie zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów opublikowanych na portalu internetowym "NewsLubuski.pl" jest zabronione.

Jeżeli widzisz błąd na stronie, napisz do redakcji: NewsLubuski

Właścicielem portalu NewsLubuski.pl jest firma vGs

Media Społecznościowe

Top