- Gdy ZUS nie ma aktualnego adresu siedziby, prowadzenia działalności lub do korespondencji nie może informować przedsiębiorców o ważnych dla nich sprawach związanych z ubezpieczeniami społecznymi. Z tego powodu zmiany dotyczące adresów powinny być zgłaszane w ciągu 7 dni od daty, kiedy powstały lub stwierdzono w nich błąd - mówi Agata Muchowska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa lubuskiego.
Taką zmianę, czy korektę płatnik zgłasza bezpośrednio do ZUS, gdy działalność nie została wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) lub do Krajowego Rejestru Sądowego (KRS). Robi to na formularzu ZUS ZFA, gdy jest osobą fizyczną lub ZUS ZPA, gdy jest osobą prawną. Gdy działalność została wpisana do CEIDG przedsiębiorca składa wniosek o zmianę wpisu na formularzu CEIDG-1. Ci z płatników, którzy zostali wpisani do KRS, tam składają wniosek o zmianę adresu, a gdy zmieniają adres prowadzenia działalności gospodarczej i adres do korespondencji składają w urzędzie skarbowym wniosek NIP-8.