UOKiK wziął pod lupę reklamy suplementów diety Pneumolan i Pneumolan Plus

05 lipiec 2017
[Warszawa, 04 lipca 2017 r.] Postępowanie przeciwko producentowi suplementów - Walmark w Sosnowcu - zostało wszczęte w kwietniu 2016 r. UOKiK sprawdził reklamy produktów Pneumolan oraz Pneumolan Plus.

Wątpliwości urzędu wzbudziło m.in. to, że reklamy mogły sugerować, że te środki spożywcze leczą i zapobiegają chorobom. Mogą o tym świadczyć sformułowania, np.: „Zdrowe oddychanie po Pneumolanie”; „Podwójne działanie oczyszcza nos, zatoki, wspomaga oskrzela”.

Spółka Walmark zobowiązała się do zmiany kwestionowanych przez urząd praktyk i usunięcia ich skutków. Walmark przestanie używać w swoich reklamach sformułowań, które mogły wprowadzać konsumentów w błąd, sugerując właściwości lecznicze swoich preparatów. Ponadto spółka zobowiązała się do wydrukowania, na swój koszt, plakatów i poradników na temat właściwości suplementów diety. Materiały te spółka ma umieścić w 2500 aptek na terenie całej Polski. Ponadto opublikuje treść decyzji urzędu na swojej stronie internetowej. Szczegóły zobowiązania można znaleźć w decyzji na stronie UOKiK.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów monitoruje reklamy suplementów diety. W toku są trzy postępowania: dwa przeciwko Aflofarm Farmacja Polska (urząd sprawdza reklamy suplementów diety: Magmisie, RenoPuren Zatoki Hot i RenoPuren Zatoki Junior) oraz Logihub (reklamy produktu Green Magma). Ponadto, na początku 2017 r. UOKIK wydał decyzję ws. Olimp Laboratories. Spółka uniknęła kary finansowej, ponieważ zobowiązała się do tego, że usunie skutki nieuczciwej reklamy. Na własny koszt wyemitowała w radiu komunikaty o tym, że mogła wprowadzać w błąd w reklamach Chela Mag B6.

Konsumentom przypominamy, że suplementy diety nie leczą ani nie zapobiegają chorobom - są środkami spożywczymi. Ich celem jest uzupełnienie normalnej diety. W związku z tym przypisywanie im właściwości leczniczych w reklamie jest bezprawne.

suplementy

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść ogłoszeń ani nie zwraca materiałów niezamówionych. Zastrzegamy sobie prawo skracania i adiustacji tekstów oraz ich tytułów.

Na podstawie art. 25 ust.1 pkt 1b prawa autorskiego, wydawca wyraźnie zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów opublikowanych na portalu internetowym "NewsLubuski.pl" jest zabronione.

Jeżeli widzisz błąd na stronie, napisz do redakcji: NewsLubuski

Właścicielem portalu NewsLubuski.pl jest firma vGs

Media Społecznościowe

Top