Projekt wspiera nauczycieli i dyrektorów szkół podstawowych we wprowadzaniu zmian, pozwalających na skuteczne kształcenie kompetencji proinnowacyjnych, takich jak odwaga i podejmowanie ryzyka, pomysłowość, ciekawość, posiadanie hobby, wytrwałość, czy improwizowanie.
Przez dwa lata ośmiu nauczycieli wraz z dyrektorką oraz uczniowie klasy 8 brali udział w wielu działaniach projektowych. Były to superwizje lekcji, wycieczki edukacyjne dla uczniów i spotkania z przedsiębiorcami.
- Uczyliśmy się, jak zmieniać metody nauczania, by kształcić u uczniów kompetencje proinnowacyjne. Jesteśmy szkołą, która chce nauczyć swoich uczniów samodzielności myślenia, rozwiązywania problemów, współpracy, liderstwa i zarządzania sobą. Dzięki tym działaniom szkoła w Podmoklach Małych na stałe wdrożyła do swojej pracy nowoczesne metody nauczania - informuje Elżbieta Ryczek.
Podczas panelu dyskusyjnego dla dyrektorów, Elżbieta Ryczek mówiła czym różni się szkoła dla innowatora od zwykłej szkoły, co to są zadania interdyscyplinarne i co dają uczniom, dzieliła się praktykami dydaktycznymi, w tym jak dzięki projektowi zmieniły się metody nauczania w szkole i o aranżacji przestrzeni edukacyjnej – pracowniach tematycznych.
- Jesteśmy przekonani, że dzięki innowacyjnym metodom nauczania możemy przygotować młodych ludzi do lepszego funkcjonowania w świecie - dodaje dyrektor.
Czytaj także: W gminie Świdnica koło Zielonej Góry ruszyło przedszkole dla dzieci z Ukrainy