Będzie most na Odrze

12 kwiecień 2017
Autor: 

Na tę wiadomość mieszkańcy regionu czekali od wielu lat. Ruszył przetarg na budowę mostu przez Odrę wraz z budową nowego przebiegu drogi wojewódzkiej nr 282 – etap II. Obecnie na planowanej do przebudowy trasie wojewódzkiej funkcjonuje przeprawa promowa Milsko – Przewóz. - Inwestycja jest niezwykle skomplikowana, bo na obszarze NATURA 2000. Nie mogłam zgodzić się na wszystkie żądania pseudoekologów. Dzisiaj mamy kompromis i pozytywną opinię środowiskową - mówi marszałek Elżbieta Anna Polak.

Most przed Odrę w Milsku powstanie w ciągu 4 najbliższych lat. - Most skróci o 50 km dojazd do Wschowy i Sławy. Połączymy w ten sposób region, który potrzebuje integracji. To inwestycja ważna zarówno dla mieszkańców jak i turystów, bo obecnie funkcjonująca przeprawa promowa powoduje olbrzymie utrudnienia – mówiła podczas konferencji prasowej w Milsku marszałek Elżbieta Anna Polak.

„Budowa mostu przez rzekę Odrę wraz z budową nowego przebiegu drogi wojewódzkiej nr 282 – etap II” - to nazwa projektu, którego wartość szacowana jest na ponad 110 mln zł. Postępowanie przetargowe prowadzi Zarząd Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze. Przetarg został ogłoszony w formule zaprojektuj i wybuduj. Oznacza to, że wykonawca będzie zobowiązany do opracowania dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem niezbędnych zezwoleń, w tym zezwolenia na realizację inwestycji drogowej, a następnie wykonania robót.

- Dostępność transportowa regionu to jeden z priorytetów strategii rozwoju naszego województwa, co w dużym stopniu udało się już osiągnąć. Budowa mostu w Milsku jest obecnie jednym z największych i najważniejszych zadań Zarządu Dróg Wojewódzkich - mówi marszałek Elżbieta Anna Polak.

Droga wojewódzka nr 282 przebiega przez teren gminy Zabór i Bojadła. Pomiędzy miejscowościami Milsko i Przewóz, żeby pokonać Odrę, trzeba korzystać z przeprawy promowej. W listopadzie 2014 r. została zawarta umowa na opracowanie koncepcji programowej budowy mostu przez rzekę Odrę wraz z budową nowego przebiegu drogi wojewódzkiej nr 282. Prace nad koncepcją zakończone zostały w listopadzie 2016 r. - W ramach koncepcji analizie poddano cztery warianty przebiegu drogi wojewódzkiej omijającej miejscowości Łaz, Zabór, Milsko oraz Przewóz - informuje członek zarządu woj. lubuskiego Alicja Makarska.

- Jako wariant optymalny wskazany przez inwestora jak i decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach uzyskaną w sierpniu 2016 r. wybrano wariant o długości trasy ok. 9,2 km. W wybranym wariancie inwestycja będzie obejmowała m.in. budowę mostu przez rzekę Odrę o długości około 380 m, budowę nowego przebiegu drogi wojewódzkiej nr 282 wraz z budową skrzyżowań na przecięciu z drogami lokalnymi, budowę dróg zbiorczych, budowę mostu przez rz. Śmigę oraz 2 przejazdów gospodarczych, budowę przepustów pod koroną drogi, przebudowę kolidującej infrastruktury technicznej. Trasa inwestycji swój początek będzie miała na planowanym rondzie na drodze woj. nr 282 przed m. Łaz, którą następnie będzie omijać od strony południowej. W dalszej części będzie przecinać się z istniejącą drogą woj. nr 282, pomiędzy m. Łaz i Zabór w okolicy Lubuskiego Centrum Winiarstwa, gdzie planowana jest budowa kolejnego ronda. Następnie droga przebiegać będzie wyznaczonym śladem w kierunku rzeki Odry, gdzie planowana jest budowa obiektu mostowego, po czym będzie włączać się do istniejącej drogi woj. nr 282 przed m. Bojadła, skrzyżowaniem skanalizowanym.

- Dla inwestycji w lutym 2017 r. wykonano program funkcjonalno-użytkowy i dnia 4 kwietnia 2017 r. ogłoszono przetarg nieograniczony w trybie zaprojektuj i wybuduj z terminem otwarcia ofert planowanym na dzień 11 maja 2017 r. - dodaje A. Makarska. Planując inwestycję polegającą na budowie nowego układu komunikacyjnego w regionie, ZDW stosował się do obowiązujących założeń rozwoju sieci drogowej na analizowanym obszarze i dążył do zminimalizowania najważniejszych problemów drogowych w województwie lubuskim. Zasadność realizacji inwestycji jest podyktowana szeregiem niedogodności komunikacyjnych związanych z istniejącą przeprawą promową przez Odrę w Milsku. Budowa stałego połączenia na Odrze, niezależna od warunków atmosferycznych, mogąca funkcjonować przez cały rok - ma kluczowe znaczenie dla poprawy warunków ruchu drogowego w regionie i dalszego jego rozwoju. Nowe, bezkolizyjne skrzyżowanie drogi wodnej z drogą lądową, zapewni udogodnienia dla wszystkich użytkowników ruchu drogowego.

 

 

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść ogłoszeń ani nie zwraca materiałów niezamówionych. Zastrzegamy sobie prawo skracania i adiustacji tekstów oraz ich tytułów.

Na podstawie art. 25 ust.1 pkt 1b prawa autorskiego, wydawca wyraźnie zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów opublikowanych na portalu internetowym "NewsLubuski.pl" jest zabronione.

Jeżeli widzisz błąd na stronie, napisz do redakcji: NewsLubuski

Właścicielem portalu NewsLubuski.pl jest firma vGs

Media Społecznościowe

Top