Aby korzystać z moBilet należy na telefon komórkowy pobrać aplikację ze strony m.mobilet.pl lub z dedykowanego sklepu z aplikacjami w telefonie. System jest dostępny we wszystkich sieciach komórkowych, zarówno dla numerów z abonamentem jak i na kartę pod warunkiem dostępu do Internetu. Z systemu mogą skorzystać także posiadacze aplikacji w strefie płatnego parkowania.
Podczas pierwszego uruchomienia konieczne jest przeprowadzenie krótkiej rejestracji i doładowanie konta dowolną kwotą. Aplikacja moBilet działa na zasadzie elektronicznej portmonetki - przedpłata na indywidualny rachunek moBilet, otrzymany podczas rejestracji. Aby dokonać wpłaty na konto Użytkownik może skorzystać z tradycyjnego przelewu bankowego, karty kredytowej, lub ekspresowego zasilenia poprzez stronę internetową lub bezpośrednio z aplikacji mobilnej.
Dzięki intuicyjnej obsłudze, zakup jest bardzo prosty. W celu skasowania biletu komunikacji miejskiej, przed wejściem do pojazdu uruchamiamy w telefonie aplikację, wybieramy miasto, rodzaj biletu, wpisujemy nr linii, nr boczny autobusu i potwierdzamy zakup. Po zatwierdzeniu wybranego biletu system łączy się z serwerem za pomocą Internetu, pasażer otrzymuje bilet, który w razie potrzeby należy pokazać kontrolerowi.
Za bilety MZK w systemie moBilet nie pobiera się żadnych dodatkowych opłat. W zależności od taryfy operatora komórkowego użytkownik może ponosić jedynie dodatkowy koszt połączenia telefonu z internetem.
Szczegółowe informacje, w tym regulamin korzystania z usługi, dostępne są na stronie www.mzk.zgora.pl lub www.mobilet.pl.