Pierwszy lot do Lwowa już jutro!

06 październik 2016
Autor: 

Połączenie lotnicze na trasie Zielona Góra/Babimost-Warszawa znane jest już Lubuszanom, którzy codziennie zapełniają pokład odlatującego do stolicy samolotu. Czas więc na nowe kierunki. Jednym z proponowanych jest Lwów. Pierwszy lot na tej trasie odbędzie się w piątek 7 października.

To efekt wizyty marszałek Elżbiety Polak za naszą wschodnią granicą. Na zaproszenie władz Lwowa na Ukrainę polecą lubuscy dziennikarze oraz przedstawiciele biur podróży.

Media Trip to efekt wrześniowej wizyty marszałek Polak we Lwowie. Gubernator Obwodu Lwowskiego zaproponował wtedy, aby w ramach współpracy i promocji dziennikarze z województwa lubuskiego przyjechali na Ukrainę. Podczas pobytu we Lwowie marszałek spotkała się także z przedstawicielami firmy Sprint-Air, która na co dzień obsługuje połączenie lotnicze na trasie Zielona Góra-Warszawa. W efekcie to właśnie znany Lubuszanom przewoźnik po raz pierwszy połączy Lubuskie z Obwodem Lwowskim.

- Myślimy o czarterach turystycznych w tamtym kierunku, a także o połączeniach weekendowych – mówiła wówczas E. Polak. Media Trip jest więc przykładem, że jest to możliwe. 

Historia Portu Lotniczego w Babimoście zaczyna się od komunalizacji byłego lotniska wojskowego, dzięki ustawie z 2008 roku. Wówczas samorząd województwa przejął port lotniczy za darmo od Skarbu Państwa. W 2010 r. to sejmik województwa wyraził wolę przejęcia portu lotniczego, a 27 maja 2010 r. województwo podpisało umowę w sprawie darowizny. Strony zobowiązały się w niej do pewnych zadań. W myśl umowy województwo musi spełnić konkretne warunki komunalizacji, czyli nieodpłatnego przejęcia mienia lotniczego, płyty lotniskowej i całego otoczenia. Te warunki to prowadzenie lotniska przez 30 lat, nie tylko w gotowości do operacji cywilnych, ale również w gotowości do operacji wojskowych. Województwo lubuskie wzięło na siebie także zadania inwestycyjne i je zrealizowało. Wszystkie inwestycje opiewały na kwotę ponad 16 mln. Inwestycje wykonane przez Samorząd Województwa: - ILS, czyli system wspomagania lądowania przy ograniczonej widzialności. Wartość inwestycji współfinansowanej z LRPO to prawie 4 mln zł.

Dzięki dostosowaniu lotniska do europejskich wymogów bezpieczeństwa, port będzie mógł działać przez całą dobę i obsługiwać lotniczy transport towarowy.

- budowa drogi patrolowej – koszt: 859,9 tys. zł

- budowa sieci energetycznej zasilającej pionowe znaki nawigacyjne – koszt: 860 tys. zł

- budowa strażnicy Lotniskowej Służby Ratowniczo-Gaśniczej – 3,1 mln zł

- naprawa/remont nawierzchni Płyty Postoju Samolotów nr 1 i drogi kołowania „Echo” – koszt: 64 tys. zł

- naprawa/remont oświetlenia projektorowego PPS nr 1 i DK „Echo”

- budowa Hali Kontroli Przylotów – koszt: 3,2 mln zł.

 

www.lubuskie.pl

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść ogłoszeń ani nie zwraca materiałów niezamówionych. Zastrzegamy sobie prawo skracania i adiustacji tekstów oraz ich tytułów.

Na podstawie art. 25 ust.1 pkt 1b prawa autorskiego, wydawca wyraźnie zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów opublikowanych na portalu internetowym "NewsLubuski.pl" jest zabronione.

Jeżeli widzisz błąd na stronie, napisz do redakcji: NewsLubuski

Właścicielem portalu NewsLubuski.pl jest firma vGs

Media Społecznościowe

Top