Przedstawiciele lubuskich samorządów do 16 sierpnia mogą składać wnioski o dofinansowanie realizacji inwestycji drogowych ze środków Funduszu Dróg Samorządowych. Przedmiotem wniosku może być zadanie obejmujące odcinek lub odcinki dróg, będących drogą powiatową lub gminną. Samorządy będą mogły uzyskać dofinansowanie w wysokości od 50 do 80 procent przewidywanych kosztów realizacji projektu.
- Podczas moich spotkań w samorządach i z mieszkańcami temat infrastruktury drogowej przewija się jako podstawowy i społecznie oczekiwany. Od 2016 roku wykonaliśmy ponad 200 km dróg, realizując 151 zadań w wymiarze powiatowym i gminnym – podkreślił wojewoda Władysław Dajczak.
Samorządy mogą złożyć dwa wnioski o dofinansowanie. Dopuszcza się realizowanie zadań w formule "zaprojektuj i wybuduj", w takim przypadku wniosek o dofinansowanie zadania przygotowywany jest na podstawie sporządzonego przez jednostkę programu funkcjonalno-użytkowego. Wysokość udzielonego dofinansowania nie może przekroczyć kwoty 30 milionów złotych.
Do województwa lubuskiego w ramach Funduszu Dróg Samorządowych trafi 82 633 256,17 złotych. Po ocenie wniosków przez komisję środki zostaną równo podzielone na gminy i powiaty.
Szczegółowe informacje znajdują się na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego.