Katalog i karty usług można znaleźć zarówno w formie papierowej w widocznym miejscu na Sali Obsługi Klientów, w internecie (www.zus.pl) oraz poprzez Centrum Obsługi Telefonicznej. Ich szeroka dostępność powoduje, że może z nich skorzystać każdy ubezpieczony i świadczeniobiorca.
Pytanie - odpowiedź
Zainteresowani znajdą tu informacje dotyczące miedzy innymi świadczeń emerytalno-rentowych, dowiedzą się jak wygląda ustalanie uprawnień do świadczeń i jakie dokumenty należy wypełnić aby świadczenia otrzymać. Zaletą katalogu i kart usług jest to, że wszystkie niezbędne informacje znajdują się w jednym miejscu i podawane są w przystępnej formie za pomocą pytań i odpowiedzi. Każda karta podzielona jest na 8 sekcji, które odpowiedzą między innymi na pytania: 1. Kogo dotyczy? 2. Jakie dokumenty są wymagane? 3. Kiedy złożyć dokument 4. Gdzie i w jaki sposób złożyć dokument? 5. Jak i kiedy ZUS załatwi sprawę? 6. Czy można się odwołać?
Prócz tego znajdą się w niej także informacje dodatkowe oraz podstawa prawna.
Odnaleźć się w dżungli przepisów
- Zagadnienia związane z ubezpieczeniami społecznymi są często skomplikowane, a klienci gubią się w gąszczu dokumentów i przepisów. Chcemy, aby zarówno katalog jak i karty usług stanowiły drogowskaz dla niezorientowanego w przepisach i procedurach klienta – tłumaczy Anna Dydak, naczelnik wydziału Obsługi Klienta i Korespondencji oddziału ZUS w Zielonej Górze. Dzięki nim, każdy będzie mógł już w domu przygotować się do wizyty w ZUS, dzięki czemu załatwi swoją sprawę szybko, sprawnie i podczas jednej wizyty w urzędzie – nie tracąc czasu i nerwów. ( ZUS województwa lubuskiego)