Podczas spotkania swoimi doświadczeniami oraz przemyśleniami dotyczącymi elektrycznego transportu miejskiego dzielili się przedstawiciele władz miast, miejskich zakładów komunikacji oraz uczelni wyższych. Uczestnicy spotkania poszukiwali odpowiedzi na pytania: jakie jest umiejscowienie autobusów elektrycznych w polityce transportowej, jakie są spodziewane korzyści z wdrażania programu E-bus oraz jakie są możliwości finansowania realizacji programu.
Marszałek Elżbieta Anna Polak podkreślała, że dostępność transportowa oparta na nowoczesnych technologiach to jeden z priorytetów rozwoju regionu lubuskiego. – Dlatego też autobusy elektryczne idealnie wpisują się w te działania – wyjaśniła. Zwróciła także uwagę, że transport ekologiczny jest coraz bardziej popularny nie tylko w Polsce, ale także na świecie. – Podczas misji gospodarczej do USA spotkałam się z władzami miasta Doral – najbogatszego miasta na Florydzie. Chce ono być partnerem Zielonej Góry. Jednym z tematów rozmów był właśnie transport. Mają sześciopasmowe autostrady i wyłącznie prywatnie poruszają się po tych drogach. Bardzo ich zainteresował nasz projekt w zakresie autobusów elektrycznych. Myślę, że Zielona Góra może podbić Amerykę prezentując ten projekt – podkreślała marszałek.
Rządowy program E-bus zakłada stworzenie polskiego rynku autobusów elektrycznych, którego wartość ma wynosić 2,5 mld zł rocznie. Celem programu jest wyprodukowanie autobusu elektrycznego zbudowanego w większości z polskich komponentów. Do 2025 roku planowana sprzedaż wynosiłaby około tysiąca sztuk rocznie. Zgodnie z założeniami E-bus, do 2021 roku po polskich drogach miałoby jeździć już tysiąc autobusów elektrycznych.